wojtex camion Scania LNG
Home Camioane Cea mai lungă rută pentru un camion Scania LNG
CamioaneTehnologie

Cea mai lungă rută pentru un camion Scania LNG

90

Foarte puține lucruri erau certe când noul camion Scania R 410 alimentat cu LNG a plecat dela sediul companiei poloneze Wojtex Transport în prima sa călătorie, spre Spania. În ciuda planificării atente, șoferii Lukasz Kubicki și Kamil Zielinski știau că procesul de realimentare va fi anevoios.Zece zile și 7.822 km mai târziu, cei doi s-au întors triumfători, după ce au completat cea mai lungă rută regulată de transport cu ajutorul unui camion Scania LNG.

”Sunt primul care recunoaște că a fost o decizie riscantă. Această călătorie a demonstrat că este posibil să transporți marfă în toată Europa cu un camion Scania LNG. Acum sunt sigur că acesta este carburantul viitorului”, a declarat Wojciech Kusnerz, proprietarul companiei de transport.

Decizia de pornire în acest voiaj a fost luată după calcule minuțioase. Managerul flotei a studiat hărțile, a măsurat distanțe și a estimat consumuri, dar a și contactat câteva stații de alimentare cu LNG. Aproape totul a mers conform planului inițial, cu orpiri pentru realimentare în sudul Germaniei, Belgia, Franța și Spania.

”Plănuiam să alimentăm în Rennes, dar adresa era greșită și am ajuns la 50 km mai în vest, la Gael. Singurul ghinion a fost că stația din Montelimarin din sudul Franței era închisă când am ajuns și a trebuit să riscăm să continuăm călătoria spre Spania. Camionul parcursese deja 930 de kilometric cu un plin, dar mai aveam 20% din rezervor disponibil”, a spus Lukasz Kubicki.

Pe traseu, șoferii au câștigat o experiență neprețuită. De exemplu, au aflat că prețul carburantului variază cu până la 40% și că tehnicile de alimentare sunt diferite de la o țară la alta.

”Experiența câștigată ne va folosi la viitoarele călătorii. Suntem fericiți și camionul este excellent, iar consumul mediu a fost de 22,8 kg/100 km. iar în ultima parte a călătoriei, între Berlin și Bialystok, consumul a scăzut la 22,3 kg/100 km”, a spus și Kamil Zielinski.

În drumul spre sud, semiremorca frigorifică a transportat gazon, iar în Franța a încărcat biscuiți pentru Spania. De acolo, camionul s-a întors înapoi în Polonia încărcat cu portocale, caise, piersici și afine.

După această experiență pozitivă, Wojtex se gândește acum la o călătorie și mai lungă. Plănuiește să adauge 2.000 km la această rută, care ar depăși astfel 10.000 km.

Trecerea de la motorină la LNG se va face, e doar o problemă de timp. Noul camion este foarte relaxant. Primul lucru pe care îl remarci este silențiozitatea. Unitatea de răcire face mai mult zgomot decât motorul”, a mai spus Kubicki. Și proprietarul Wojciech Kusnerz este încântat de noul camion: ”Vom împărtăși experiența noastră tuturor. În acest mod încurajăm construirea de noi stații de realimentare cu LNG”.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Deficitul de șoferi de TIR din România acoperit parţial cu personal din Filipine

Pe fondul plecării masive a șoferilor români în țări cu salarii mai...

CamioaneNoutati

Preţul camioanelor nepoluante trebuie să scadă la jumătate pentru a concura cu modelele diesel

Preţul camioanelor fără emisii poluante trebuie să se reducă la jumătate pentru...

CamioaneNoutati

IAA Transportation 2024: Daimler Truck pune accentul pe transportul pe distanțe lungi fără emisii

Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din...

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...