Daimler Trucks și-a prezentat astăzi strategia de electrificare, bazată pe trei modele de camioane: eActros cu autonomie de 200 km, eActros LongHaul cu autonomie de 500 km și GenH2 Truck cu autonomie de 1.000 km.Evenimentul s-a concentrat pe camioanele cu celule de combustie alimentate cu hidrogen, destinate transportului pe distanțe lungi. Conceptul Mercedes-Benz GenH2 Truck, prezentat astăzi în premieră mondială, va avea performanțe comparabile cu ale camioanelor diesel și o autonomie de până la 1.000 km. Daimler intenționează să înceapă testarea GenH2 Truck în 2023, alături de clienți. Producția de serie este planificată după 2025.
Strategia de electrificare Daimler Trucks: eActros LongHaul
Tot astăzi, Daimler Trucks a prezentat în premieră și un camion electric cu baterii pentru transporturi pe distanțe lungi. Mercedes-Benz eActros LongHaul va avea o autonomie de aproximativ 500 km cu o singură încărcare. Astfel, cu o planificare eficientă, modelul va putea acoperi zilnic distanțe importante. Producția de serie a lui eActros LongHaul este planificată pentru anul 2024.
Strategia de electrificare Daimler Trucks: eActros în 2021
Primul camion electric Mercedes-Benz va fi eActros, prezentat în 2018 și care în 2021 va intra în producția de serie. Modelul pentru distribuție a fost testat intens de către clienți în ultimul an, validând autonomia de aproximativ 200 km. În plus, Daimler a anunțat astăzi că modelul eActros de serie va avea o autonomie semnificativ mai mare.
Daimler Trucks va avea strategii asemănătoare și în America de Nord și Japonia, cu modele electrice produse în serie până în 2022. În aceste regiuni și în Europa, Daimler intenționează să comercializeze doar autobuze și camioane electrice după 2039.
Platforma modulară globală ePowertrain va fi baza tehnologică pentru toate camioanele electrice ale Daimler de tonaj mediu și greu, cu baterii sau celule de combustie.
Comentați?