Primii zece clienți au testat intensiv camionul electric Mercedes-Benz eActros timp de aproximativ un an. După operațiunile din Germania și Elveția, în a doua fază a testelor eActros ajunge pentru prima dată și la clienți din Olanda și Belgia.S-a dat startul la a doua fază a testelor cu flota Mercedes-Benz eActros, în care 8 camioane electrice cu baterii vor ajunge la clienți din Germania, Belgia și Olanda. Aceștia vor folosi modelul electric în operațiuni normale timp de un an de zile.
Simon Loos, companie de logistică de top din Olanda, va primi primul eActros din faza a doua. Compania va folosi un model cu suprastructură frigorifică Schmitz Cargobull W.KO COO pentru livrări la lanțul de supermarketuri Albert Heijn. Cursa zilnică a camionului va începe la centrul regional de distribuție Albert Heijn din Delfgauw. De acolo, eActros va aproviziona magazinele din mai multe orașe și regiuni, inclusiv Rotterdam, Haga și Delft, cu mărfuri uscate și alimente la temperatură controlată.
eActros va opera 7 zile pe săptămână, parcurgând zilnic aproximativ 200 km fără emisii locale. Bateriile vor fi încărcate peste noapte la centrul de distribuție din Delfgauw, unde Albert Heijn construiește în prezent un complex cu mai multe încărcătoare rapide.
Concluziile primei faze
Una dintre descoperirile din primul an de teste practice este că autonomia de aproximativ 200 km a lui eActros s-a dovedit a fi foarte realistă. Indiferent de încărcătură, rută sau topografie. Camionul electric nu este nicidecum inferior unuia diesel în ce privește performanțele în traficul urban, pe autostradă sau pe rutele interurbane.
Unitatea de răcire a spațiului de marfă și sistemul de aer condiționat, ambele operate electric, au funcționat fără limitări la temperaturi extreme. Șoferii sunt încântați de disponibilitatea permanentă a cuplului maxim. Ei au menționat și silențiozitatea în operare și experiența plăcută la volan. În plus, cu un stil de condus anticipativ, practic nu este nevoie de utilizarea pedalei de frână, datorită sistemului de recuperare a energiei.
Alternativa neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 în distribuția urbană
Modelul eActros se bazează pe șasiul lui Mercedes-Benz Actros. Totuși, vehiculul are o arhitectură complet adaptată la propulsia electrică și în mare parte componente specifice. Două motoare electrice plasate în apropiere butucilor punții spate oferă fiecare câte 126 kW și 485 Nm. Bateriile litiu-ion de 240 kWh pot fi încărcate într-un interval de două ore (la 150 kW).
Comentați?