Înainte de listarea la bursă prevăzută pentru decembrie 2021, Daimler Truck a organizat Capital Market Day, dezvăluind ambițiile de profitabilitate pentru fiecare segment și disciplina financiară identificată. În plus, consiliul de conducere al Daimler Truck, condus de directorul general Martin Daum, a prezentat obiectivele strategice și tehnologice.
Daimler Truck, cel mai mare producător de vehicule comerciale din lume, cu acoperire globală, și-a precizat ambițiile financiare. Acestea vizează creșterea performanței și sporirea profitabilității pentru fiecare segment.
Pe baza capacității sale dovedite de generare de numerar și a bilanțului solid, Grupul a primit un rating de credit solid pentru investiții. În urma Adunării Generale, în care a primit un sprijin covârșitor, compania plănuiește pe data de 10 decembrie listarea pentru bursa de la Frankfurt.
Ulterior, Daimler Truck se așteaptă să se califice pentru DAX – grupul celor mai valoroase companii germane cotate la bursă. Țelul este primul trimestru al anului 2022.
„Avem o ambiție clară pentru Daimler Truck. Ne-am angajat să obținem o profitabilitate mai mare și să mergem la viteză maximă pentru a câștiga cursa către emisii zero. Abia așteptăm să ne facem compania și mai puternică. Înaintea listării publice planificate, suntem pregătiți pentru independență și pentru a ne debloca întregul potențial de valoare”, a declarat Martin Daum, CEO al Daimler Truck AG.
Daimler Truck detaliază ambițiile financiare pentru fiecare segment în parte
La Capital Market Day, directorul financiar al Daimler Truck, Jochen Goetz, a reiterat angajamentul grupului de a îmbunătăți profitabilitatea. Și de a crea valoare pentru acționari. Ambiția Daimler Truck este de a obține o rentabilitate a vânzărilor de peste 10% (activitate industrială, ajustată) până în 2025, presupunând condiții de piață puternice.
Pe baza abordării sale „fiecare segment trebuie să livreze”, conducerea Daimler Truck a anunțat astăzi ambițiile sale. Acestea privesc marjele pentru fiecare segment în parte, reflectând diferite condiții macroeconomice. Într-un scenariu pentru 2025 cu condiții de piață puternice, acestea sunt:
- Daimler Trucks North America (DTNA) vizează o ajustare a randamentului vânzărilor de 12%,
- Mercedes-Benz de 10%
- Truck Asia (TA) vizează o ajustare a randamentului vânzărilor de 9%
- Daimler Buses de 7,5%.
Cu noua activitate de servicii financiare a Daimler Truck, compania vizează o ajustare a rentabilității capitalului propriu de 14%. Compania lucrează la îmbunătățirea rezilienței prin scăderea semnificativă a pragului de rentabilitate, astfel încât să poată obține cel puțin o ajustare de 6% până la 7% a rentabilității vânzărilor în sectorul industrial în 2025, chiar și în condiții de piață nefavorabile.
Restabilirea profitabilității
Concentrarea Daimler Truck asupra restabilirii profitabilității câștigă deja teren. În consecință, se așteaptă ca ajustarea randamentului vânzărilor pentru 2021 să se situeze între 6% și 8%. Și aceasta în ciuda penuriei de semiconductori și a creșterii prețurilor materiilor prime.
În cursul evenimentului Capital Markets Day, compania a anunțat, de asemenea, că, având în vedere progresele deja înregistrate, Daimler Truck își propune să își atingă obiectivul de reducere a costurilor fixe cu 15% față de 2019, încă din 2023. Ceea ce înseamnă cu doi ani mai devreme decât a anunțat în luna mai, la Ziua Strategiei. Pentru 2022, Grupul își asumă o ajustare a rentabilității vânzărilor din cadrul diviziei industriale între 7% și 9%.
„Prin menținerea disciplinei în ceea ce privește cheltuielile de capital, prin optimizarea alocării capitalului și prin îmbunătățirea profitabilității noastre, ne propunem să continuăm să generăm fluxuri de numerar libere, puternice”, a declarat Jochen Goetz. „Aceasta va constitui o bază solidă pentru investiții în noi tehnologii și pentru consolidarea și mai mult a bilanțului nostru. În același timp, ne propunem o politică privind rata de distribuire a dividendelor de 40%.”
Noi parteneriate pentru tehnologie și sustenabilitate
Andreas Gorbach, CTO și șef al Grupului de Tehnologie pentru Truck, a detaliat, în continuare, strategia tehnologică a Daimler Truck, care se bazează pe trei piloni.
- Investițiile pentru motorul convențional cu combustie ICE, în grupul motopropulsor vor fi reduse în continuare. Pe lângă parteneriatul de succes cu cei de la Cummins pentru motoarele medium duty, Daimler Truck Group caută, de asemenea, parteneriate pentru motoarele heavy duty. În vederea împărțirii investițiilor necesare pentru a pune în aplicare viitoarele reglementări privind emisiile.
- Majoritatea cheltuielilor pentru cercetare și dezvoltare urmează să fie redirecționată către tehnologiile vehiculelor cu emisii zero (ZEV), până în 2025. Fie că este vorba despre vehiculele electrice cu baterii (BEV), sau electrice cu pile de combustie pe bază de hidrogen (FCEV).
- Obiectivul Daimler Truck este acela de a stabili o rețea de 150 de stații de realimentare cu hidrogen și 5.000 de camioane heavy-duty cu hidrogen până în 2030. Și, pe lângă colaborarea anunțată recent cu Shell, compania a mai anunțat două parteneriate.
Împreună cu BP, Daimler Truck se străduiește să accelereze dezvoltarea infrastructurii de H2, în UK. În cadrul unui alt parteneriat cu Total Energies, compania își propune, de asemenea, să îmbunătățească infrastructura H2 pe piețele majore de transport din Franța și Benelux. În al treilea rând, Daimler Truck va impulsiona dezvoltarea de software cu următoarea evoluție a arhitecturii mecatronice și cu un sistem de operare dedicat camioanelor.
Rentabilitatea de referință: Segmentele își accelerează performanța
Karin Rådström, responsabilă pentru regiunile Europa și America Latină și pentru brandul Mercedes-Benz, a explicat că – în ciuda unor provocări extraordinare pentru industrie – Mercedes-Benz face progrese bune pentru a conduce redresarea segmentului. Programele de reducere a costurilor cu personalul, în valoare de 280 de milioane de euro, se află deja la jumătatea drumului. Și organizația devine mai flexibilă prin reducerea numărului de posturi de conducere.
În plus, Mercedes-Benz este pe drumul cel bun în ceea ce privește eficientizarea portofoliului de produse existent și reducerea asociată a numărului de modele de bază. În cele din urmă, și costurile materialelor au fost reduse cu succes. În continuare, compania se concentrează pe orientarea către segmentul mai profitabil al vehiculelor heavy-duty, precum și pe creșterea în continuare a satisfacției clienților și pe extinderea ofertelor de servicii.
Alte declarații
John O’Leary, președinte și CEO al Daimler Trucks North America (DTNA), a subliniat că segmentul de afaceri nord-american își continuă drumul de succes. Pentru a-și atinge targetul, DTNA intenționează să continue să mențină disciplina strictă a costurilor. Și să își apere afacerea on-highway în timp ce captează creștere a cotei din piața vocațională.
DTNA va continua, de asemenea, să își extindă mai departe capacitățile post-vânzare. Pentru a proteja experiența clienților, pentru a crește generarea de venituri. Dar și pentru a-și consolida ofertele de servicii pentru vehicule conectate.
Karl Deppen, cel care va prelua funcția de șef al Truck Asia (TA) la 1 decembrie, a subliniat că, afacerea asiatică este pe drumul cel bun pentru a-și atinge obiectivul ambițios de rentabilitate de referință. Prin optimizarea continuă a costurilor și prin extinderea serviciilor, segmentul planifică să crească profitabilitatea și să consolideze poziția brandului FUSO.
BharatBenz se confruntă, în prezent, cu o creștere foarte puternică în India. Iar TA planifică să continue să construiască pe acest succes. În plus, TA se așteaptă ca China să servească ca un important vector de schimbare pentru creșterea segmentului. Deoarece se concentrează pe localizare în funcție de piață.
Stephan Unger, membru al Consiliului de Administrație, responsabil pentru Daimler Truck Financial Services (DTFS), a prezentat o foaie de parcurs clară pentru serviciile financiare Daimler. Care-și propun valorificarea istoriei de peste 40 de ani. Scopul este construirea celui mai bun segment din clasa sa, axat exclusiv pe vehiculele comerciale.
Direcții:
- creștere în mai multe valuri a portofoliului
- excelența continuă în gestionarea riscurilor
- control strict al costurilor încă din prima zi
- beneficiile noilor sisteme IT.
Acestea vor determina segmentul să își atingă ambiția de ajustare a rentabilității capitalului propriu de 14% în 2025. DTFS va conduce relații de durată cu clienții și va sprijini vânzările de camioane și autobuze Daimler. În plus, va oferi o perspectivă critică, know-how și puterea bilanțului pentru a debloca ambițiile grupului în domeniul serviciilor.
Comentați?