DAF renunță la cabina de camion plată
Home Camioane DAF renunță la cabina de camion plată
Camioane

DAF renunță la cabina de camion plată

91

DAF ar putea fi primul producător european care renunță la cabina de camion plată, profitând de noile standarde pentru lungimea vehiculelor. Olandezii testează în prezent un nou concept de cabină, care pare a avea un ”bot” aerodinamic de aproximativ 20 cm lungime față de nivelul parbrizului.Legislația UE va permite din luna septembrie cabine mai lungi cu până la 80 cm. Lungimea suplimentară a vehiculelor poate fi folosită pentru optimizarea aerodinamicii, îmbunătățirea vizibilității în jurul camionului și creșterea nivelului de confort la bord, dar nu și pentru creșterea capacității de încărcare.

Deși termenul a fost devansat cu doi ani de oficialitățile UE, producătorii de camioane nu s-au grăbit să se alinieze noilor standarde. Explicația este foarte simplă: durata de dezvoltare a unei noi cabine este destul de lungă, de peste 5 ani. De aceea, deși producători precum IVECO, MAN și Volvo au prezentat între timp noi generații de cabine, ele sunt tot plate, convenționale.

În ultima perioadă, în Europa au fost surprinse în teste mai multe modele DAF puternic camuflate. Acestea ne fac să credem că producătorul olandez pregătește noutăți atât pentru uși, cât și pentru plafon. Dar cel mai suprinzător este camuflajul frontal, situat cu aproximativ 20 cm în fața parbrizului. Se pare că DAF va fi primul producător european care renunță la cabina de camion complet plată, adâugând o prelungire în partea frontală. Nu va fi însă un bot lung, specific modelelor americane, ci doar o prelungire aerodinamică de aproximativ 20 cm. Cel mai probabil, partea frontală a modelului de serie va semăna cu cea a unui concept DAF prezentat în anii trecuți. Potrivit specialiștilor, o astfel de prelungire aerodinamică poate reduce consumul cu aproximativ 10%.

O altă noutate față de modelul actual sunt oglinzile. Acestea sunt mai depărtate de stâlpul cabinei, iar cele două secțiuni sunt decalate pe verticală. De asemenea, deasupra oglinzilor erau montate și camere video, ceea ce ne face să credem că noul model va dispune măcar opțional de acest sistem.

DAF are în prezent una dintre cele mai vechi cabine de pe piață. Este posibil ca DAF să prezinte noul model în acest an, la expoziția IAA din toamnă.

Sursa foto: iepieleaks.nl

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

PepsiCo România alege autocamionul electric de la Volvo Trucks

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, cumpără primul...

Camioane

Volvo va lansa camioane propulsate cu hidrogen

Volvo Trucks dezvoltă motoare cu combustie care funcționează cu hidrogen. Testele pe...

Camioane

Demonstratorul tehnologic autonom Freightliner eCascadia

Daimler Truck își propune să ating ținta de a produce camioane cu...

Camioane

Renault, electrificare pe șantiere

Cu ocazia salonului Intermat, producătorul francez anunță lansarea primului vehicul de șantier...