Advertisement

Camion electric Volvo transport regional
Home Tehnologie Studiu: Una din 6 curse se va face cu camioane electrice până în 2030
Tehnologie

Studiu: Una din 6 curse se va face cu camioane electrice până în 2030

338

Un studiu publicat VCÖ, o organizație specializată în mobilitate și transport, arată că, până în 2030, cel puțin una din 6 curse se va face cu camioane electrice. Cu măsuri suplimentare, ponderea curselor cu propulsie electrică ar putea ajunge chiar la 30% peste 10 ani.Camioanele sunt responsabile pentru aproximativ 35% din emisiile de CO2 din traficul rutier. În prezent, ele sunt alimentate aproape în totalitate cu motorină. Un studiu al organizației VCÖ Transport & Environment arată ca acest lucru se va schimba semnificativ în anii următori. Cel mai mare potențial de electrificare îl are transportul urban de mărfuri.

”Chiar și în cel mai precaut scenariu, ponderea de curse cu camioane electrice în UE va fi de 16% până în 2030. Scenariul cu măsuri extinse arată chiar o cotă de 30% posibilă”, a declarat Ulla Rasmussen, expert al VCÖ.

Studiul recomandă începerea electrificării cu camioanele pentru aplicații metropolitane. Scenariul precaut se bazează pe estimările publicate de producătorii de camioane. Potrivit studiului, 191.000  de camioane electrice vor circula în 2030 în UE.

Însă, pentru a atinge obiectivele de mediu stipulate de Acordul de la Paris este nevoie de măsuri suplimentare. În acest scenariu optimist, pe străzile din UE ar putea circula în 2030 un număr de 526.000 de camioane electrice.

”Potențialul transportului de mărfuri fără emisii este uriaș. În UE, două treimi din cursele de camion sunt mai scurte de 100 km. Iar camioanele cu o autonomie de 300 km sunt pregătite să intre pe piață”, a mai spus Ulla Rasmussen.

În plus, pe măsură ce tehnologia bateriilor avansează, se așteaptă ca în următorii ani autonomia să crească la 500 km.

Studiul mai arată un necesar de 5.200 până la 14.400 de stații publice de reîncărcare suplimentare până în 2030. De asemenea, în următorii 10 ani ar trebui să apară între 10.000 și 27.500 de stații de încărcare noi la sediile companiilor.

Citește și:

Renault Trucks a livrat primul camion electric de serie

Portul Rotterdam, consorțiu pentru achiziția a 1000 de camioane cu hidrogen

Primele camioane Hyundai XCIENT alimentate cu hidrogen au plecat spre Europa

CORONAVIRUS. Austria interzice cursele aeriene spre România. Și Belgia a luat măsuri

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volvo
CamioaneNoutatiTehnologie

Volvo Trucks lansează prima tehnologie stop/start din lume pentru a economisi combustibil și emisii de CO2

Volvo Trucks introduce o nouă generație a tehnologiei sale I-Roll, adăugând o...

China Auto&Innovation Fest 2025
Tehnologie

China Auto&Innovation Fest 2025 – București Mall, 06-09 noiembrie 2025

15 mărci auto Made in China, 39 de modele auto expuse și...

Lyten
NoutatiTehnologie

Lyten, undă verde pentru achiziția Northvolt

Dezvoltatorul american de baterii Lyten a primit undă verde pentru a achiziționa...

AutobuzeCamioaneNoutatiTehnologie

MAN și ABB îmbunătățesc fiabilitatea sesiunilor de încărcare MCS

MAN Truck & Bus și ABB raportează progrese suplimentare în validarea sistemului...