MAN Truck & Bus extinde gama TGE cu noi versiuni cu tracțiune integrală de 5,0 și 5,5 tone. Noile modele sunt realizate în parteneriat cu specialistul austriac Oberaigner și pot fi comandate direct din fabrică.După lansarea noilor versiuni, MAN oferă vehicule configurabile TGE cu tracțiune integrală și MTMA între 3 și 5,5 tone. Gama existentă de șasiuri, furgonete și minibuze de până la 4 tone este suplimentată cu modele de 5 și 5,5 tone, dezvoltate împreună cu specialistul în tracțiune integrală Oberaigner. Noile modele se pretează la aplicații precum vehicule de pompieri și de urgență, transport municipal, construcții, autorulote off-road și minibuze cu sarcină utilă mare.
Trăsătura comună a noilor versiuni de 5,0 și 5,5 tone este un sistem de tracțiune integrală permanentă cu cutie de transfer cu distribuție a puterii în funcție de sarcină între axe (diferențial Torsen). Dacă tracțiunea scade pe o punte, mai mult cuplu este transferat automat și imediat către cealaltă punte. Viteza de reacție a sistemului este de doar 0,084 secunde.
Baza pentru această conversie este modelul standard TGE cu tracțiune spate, furgon sau șasiu, cu roți duble pe spate și cel mai puternic motor (diesel de 2 litri, 177 CP și 410 Nm). Cutia de viteze poate fi manuală cu 6 rapoarte sau automată cu 8 viteze, iar ampatamentul de 3.640 sau 4.490 mm. Opțional, furgonetele TGE pot fi echipate și cu anvelope super single pe spate. Garda la sol rămâne aceeași ca la versiune cu tracțiune spate, dar opțional poate fi ridicată cu 30 mm.
Sarcina utilă este de asemenea neafectată, deoarece greutate suplimentară a sistemului de tracțiune integrală este de aproximativ 130 kg. De exemplu, modelul TGE 6.180 de 5,5 tone cu ampatament scurt și cabină single poate transporta o sarcină utilă de aproximativ 3.370 kg.
Comentați?