Hyundai Motor Company a expediat astăzi spre Elveția primele 10 camioane Hyundai XCIENT Fuel Cell, primul camion greu de serie alimentat cu hidrogen.Până la finalul anului, compania va livra 50 de unități XCIENT Fuel Cell în Elveția. Livrările către clienți vor începe în luna septembrie. Până în 2025, Hyundai plănuiește să comercializeze 1.600 de camioane XCIENT Fuel Cell.
Livrarea marchează o bornă istorică în istoria vehiculelor comerciale. Prin implementarea tehnologiei de alimentare cu hidrogen, emisiile poluante vor dispărea din industria de transport.
XCIENT Fuel Cell este alimentat de un sistem cu o capacitate totală de 190 kW, format din două celule de combustie de câte 95 kW. Cele 7 rezervoare de hidrogen au o capacitate totală de 32,09 kg. Realimentarea durează între 8 și 20 de minute, după care autonomia este de aproximativ 400 km. Capacitatea rezervoarelor a fost configurată având în vedere infrastructura de reîncărcare din Elveția.
În afară de modelul rigid XCIENT Fuel Cell, Hyundai Motor dezvoltă în prezent și un cap tractor pentru transport internațional, capabil să meargă 1.000 de kilometri cu un plin de hidrogen. Modelul este destinat piețelor din Europa și America de Nord.
În 2019, Hyundai Motor Company a format Hyundai Hydrogen Mobility (HHM), un joint venture cu H2 Energy, o companie din Elveția. Aceasta va închiria camioanele către operatori de transport în regim pay-per-use, astfel încât nu este nevoie de o investiție inițială în această tehnologie.
Hyundai a ales Elveția ca punct de plecare deoarece această țară nu cere taxe de drum pentru camioanele cu emisii zero. Astfel, costurile pe km ale unui camion alimentat cu hidrogen se apropie foarte mult de cele ale unui camion diesel. În plus, Elveția se bazează foarte mult pe energie curată, hidroelectrică, necesară pentru a produce hidrogen ”verde”.
Specificații Hyundai XCIENT Fuel Cell
Tip vehicul: șasiu cu cabină de zi, 4×2
Ampatament: 5.130 mm
Lungime: 9.745 mm
Lățime: 2.550 mm
Înălțime: 3.730 mm
MTMA: 19.000 kg
MTMA în combinație: 36.000 kg
Greutate proprie: 9.795 kg
Viteză maximă: 85 km/h
Baterie: 73,2 kWh (produsă de Akasol)
Motor: 350 kW / 3.400 Nm (produs de Siemens)
Transmisie: ATM S4500 6+1 (produsă de Allison)
Frână de serviciu: pe discuri
Frânare auxiliară: Retarder (4 niveluri)
Suspensie (față/spate): pneumatică (2 perne/ 4 perne)
Siguranță: Front Collision-avoidance Assist (FCA), Smart Cruise Control (SCC), Electronic Braking System (EBS) + Vehicle Dynamic Control (VDC), Lane Departure Warning (LDW)
1 Comentariu