Portul Rotterdam și compania franceză Air Liquide au fondat un consorțiu care își propune să aducă pe șoselele de Olanda, Belgia și Germania 1000 de camioane alimentate cu hidrogen, până în 2025.Consorțiul include și alte companii, precum producătorii de vehicule comerciale Iveco/Nikola și VDL Group sau companiile olandeze de logistică Vos, Jongeneel Transport și HN Post. Consorțiul își propune să caute și alți parteneri suplimentari.
Planurile concrete de implementare a proiectului ar trebui finalizate până la finalul anului 2022. Pe lângă achiziționarea de camioane alimentate cu hidrogen, o atenție deosebită va fi acordată și infrastructurii necesare.
Din cele 1.000 de camioane alimentate cu hidrogen, aproximativ 500 vor fi folosite în mod uzual la finalul proiectului pentru a transporta mărfuri de la Portul Rotterdam către interiorul continentului. Consorțiul plănuiește și construirea a 25 de stații de alimentare cu hidrogen în cele mai importante legături de transport din Olanda, Germania de vest și Belgia.
Consorțiul se vrea un promotor principal al camioanelor electrice alimentate cu hidrogen și a infrastructurii necesare. Parteneriatul cu Iveco/Nikola poate fi văzut ca un atu. Nikola este considerat de mulți ca un viitor gigant al pieței de vehicule comerciale alimentate cu carburanți alternativi.
CNH Industrial, compania mamă a Iveco, va investi 250 de milioane de euro în start-up-ul american. Iveco și Nikola vor dezvolta împreună modelele Nikola ONE (un camion pentru America de Nord de categoria 8, cu cabină de dormit), Nikola TWO (un camion de categoria 8 cu cabină de zi) și Nikola TRE (un camion greu pentru Europa, cu design cu clasic cu cabină deasupra motorului).
Modelul electric Nikola TRE, cu design bazat pe Iveco S-Way, ar putea fi lansat chiar în acest an, iar în 2021 fă fie făcute primele livrări ale versiunii BEV (cu baterii). Camionul electric Nikola TRE Fuel Cell (FCEV) va fi disponibil din 2023.
Comentați?