Home Camioane Volvo Trucks pregătită să electrifice transporturile de mărfuri
CamioaneRutierTehnologieTransportatori

Volvo Trucks pregătită să electrifice transporturile de mărfuri

88

Volvo Trucks pune în vânzare în acest an trei noi modele de camioane integral electrice. Compania consideră că este momentul potrivit pentru o intensificare rapidă a electrificării transportului rutier de mare tonaj.

Această perspectivă pozitivă se bazează pe capacitatea autocamioanelor electrice Volvo de a satisface o varietate largă de necesități de transport. De exemplu, în UE, aproape jumătate din transporturile efectuate cu autocamioane ar putea fi deja electrificate în viitorul apropiat.

Clienți și beneficiari majori de soluții de transport, la nivel național și internațional manifestă un interes susținut pentru vehiculele electrice. Acest lucru este determinat de propriile obiective climatice ambițioase. Dar și de solicitările consumatorilor pentru reducerea emisiilor de carbon și transporturi mai curate.

„Din ce în ce mai multe companii de transport înțeleg că trebuie să înceapă procesul de electrificare chiar acum. Atât din grijă față de mediu, cât și din motive competitive, pentru a satisface cerințele clienților pentru un transport sustenabil. Oferta noastră în această privință este amplă și complexă, prin urmare este absolut fezabil ca mult mai multe companii de transport să adopte soluții electrice”, spune Roger Alm, președintele Volvo Trucks.

Completarea gamei electrice Volvo Trucks cu încă trei noi autocamioane grele

Odată cu punerea în vânzare a noilor modele electrice Volvo FH și Volvo FM, transportul electrificat este acum posibil nu numai pentru zonele urbane, ci și pentru traficul regional interurban. În plus, noul model electric Volvo FMX oferă noi posibilități de a transforma operațiunile de transport în domeniul construcțiilor, în soluții mai silențioase și mai curate.

Producția noilor modele electrice pentru Europa va începe în a doua parte a anului 2022. Acestea se alătură modelelor Volvo FL Electric și Volvo FE Electric pentru transporturile urbane, care au intrat în producția de serie din 2019, în Europa. În America de Nord, vânzările modelului Volvo VNR Electric au început în decembrie 2020. Cu începerea vânzărilor noilor modele de autocamioane, Volvo Trucks dispune acum de o gamă formată din șase autocamioane electrice pentru transport de tonaj mediu și greu, devenind cea mai completă gamă de autocamioane electrice comerciale din industrie.

Poate să acopere aproape jumătate din nevoile de transport din UE

Prin adăugarea noilor produse cu capacități de încărcare mai mari, cu lanțuri cinematice mai puternice și cu autonomie de până la 300 km, în prezent, portofoliul electric Volvo Trucks ar putea acoperi aproximativ 45% din totalul transporturilor de mărfuri din Europa. Acest aspect face posibilă o contribuție importantă la scăderea impactului climatic al transportului rutier, care, potrivit statisticilor oficiale, generează aproximativ 6% din emisiile totale de CO2 din UE.

„Există un potențial uriaș de electrificare a transportului cu autocamioane în Europa și, de asemenea, în alte părți ale lumii, în viitorul foarte apropiat”, spune Roger Alm. „Ca o dovadă în acest sens, ne-am stabilit obiectivul ambițios ca autocamioanele electrice să reprezinte jumătate din vânzările noastre în Europa, până în 2030. Și aceste trei noi modele de autocamioane de mare tonaj pe care le lansăm acum marchează un pas uriaș către atingerea acestui obiectiv.”

Ofertă largă de soluții electrice

Pe lângă vehiculele electrice, programul de electrificare Volvo Trucks include un ecosistem complet, cu numeroase soluții de service, întreținere și finanțare, precum și alte opțiuni care pot facilita și accelera tranziția către transportul electrificat. Abordarea holistică îi va ajută pe clienți să rămână productivi și să dețină controlul asupra noii lor flote de vehicule electrice.

„Aceste soluții complete de transport electrificat pe care noi, împreună cu rețeaua noastră globală de dealeri și ateliere de service, le putem oferi, vor juca un rol esențial în asigurarea succesului clienților noștri”, crede Roger Alm.

Urmează autocamioanele electrice cu pilă de combustie cu hidrogen

Gândindu-ne la viitor, chiar și transporturile de mare tonaj pe distanțe lungi vor putea fi efectuate cu vehicule electrice. Pentru a răspunde acestor solicitări provocatoare atât pentru capacitatea mare de încărcare, cât și pentru o autonomie mai mare, Volvo Trucks intenționează să utilizeze pile de combustie cu hidrogen pentru a genera electricitate.

„Această tehnologie se dezvoltă rapid și obiectivul nostru este, de asemenea, să electrificăm transportul pe distanțe lungi folosind atât baterii, cât și pile de combustie”, afirmă Roger Alm. „Obiectivul nostru este să începem să vindem autocamioane electrice cu pile de combustie în a doua parte a acestui deceniu și suntem încrezători că o putem face.”

Oferta de vehicule electrice Volvo Trucks pentru Europa

Modele

  • Volvo FH Electric, pentru transport regional și interurban.
  • Volvo FM Electric, un autocamion flexibil pentru transporturi locale de mare tonaj și pentru distribuție regională.
  • Volvo FMX Electric, pentru un transport în construcții mai curat și mai silențios.
  • Volvo FE Electric, pentru distribuție locală și urbană și pentru transportul deșeurilor.
  • Volvo FL Electric, pentru distribuție locală și urbană.
  • Portofoliul include, de asemenea, modelul Volvo VNR Electric pentru piața nord-americană.
  •  

Date tehnice

  • Volvo FH, FM și FMX Electric: Autonomie de până la 300 km. Putere continuă de 490 kW. Cuplu maxim 2400 Nm. Capacitatea bateriei de până la 540 kWh. Sarcină maximă în combinaţie (GCW) de până la 44 de tone.
  • Volvo FE Electric: Autonomie de până la 200 km. Putere continuă de 330 kW. Cuplu maxim de până la 850 Nm. Capacitatea bateriei de până la 264 kWh. Sarcina maximă în combinație (GCW) de până la 27 de tone.
  • Volvo FL Electric: Autonomie de până la 300 km. Putere continuă de 165 kW. Cuplu maxim de până la 425 Nm. Capacitatea bateriei de până la 396 kWh. Sarcina maximă în combinație (GCW) de până la 16 tone.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Deficitul de șoferi de TIR din România acoperit parţial cu personal din Filipine

Pe fondul plecării masive a șoferilor români în țări cu salarii mai...

CamioaneNoutati

Preţul camioanelor nepoluante trebuie să scadă la jumătate pentru a concura cu modelele diesel

Preţul camioanelor fără emisii poluante trebuie să se reducă la jumătate pentru...

CamioaneNoutati

IAA Transportation 2024: Daimler Truck pune accentul pe transportul pe distanțe lungi fără emisii

Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din...

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...