În Anzii Argentinieni, la peste 4.000 de metri deasupra nivelului mării și într-unul dintre cele mai dificile locuri de muncă de pe pământ, un camion Scania R 620 V8 al companiei MTZ Transport este o verigă importantă în lanțul de producție al minei de aur Veladero.Camionul Scania V8 este condus de Andres Martinez, un șofer cu vechime de peste 20 de ani. Misiunea sa este de a alimenta enormele basculante miniere, care au nevoie de tone de lichid de răcire special pentru a-și face treaba.
Veladero este una dintre cele mai mari mine deschise din America de Sud. Aici lucrează aproximativ 4.400 de oameni, care mută zilnic peste 80.000 de tone de minereu.
Înainte de marea urcare, Andres Martinez verifică încărcătura și camionul la sediul MTZ Transport din San Juan, la o altitudine de 640 de metri. Până la punctul de livrare îl așteaptă o călătorie în care altitudinea va crește cu 3.500 de metri. Drumul acestei mine este un candidat perfect pentru utilizarea Opticruise, pentru a menține frânele în stare bună și a obține un consum optim.
MTZ Transport are un singur camion Scania V8, pe care îl utilizează în cele mai dificile operațiuni. Niciun alt camion din flota MTZ nu s-ar descurca mai bine la aceste altitudini.
La ora 14:00, Scania R 620 a livrat containerele cu lichid de răcire la timp. Lichidul este apoi tranferat într-un alt camion off-road Scania, echipat cu un rezervor de 973 de litri și pompă de încărcare. Pentru a realimenta masivele basculante cu lichid de răcire, un angajat al minei trebuie să urce pe o scară de 5 metri înălțime.
După alimentare, giganții pot să care din nou roci către concasor. La mina Veladero există 45 de asemenea basculante uriașe. Cu o înălțime de 10 metri, motor de 79 de litri și o sarcină utilă de 250 de tone, aceste vehicule lucrează non-stop, 24 de ore pe zi și 365 de zile pe an.
Comentați?