Home Transportatori Aerian Închiderea spațiului aerian al Rusiei a dus la scumpiri în transportul de marfă dinspre China
AerianTransportatori

Închiderea spațiului aerian al Rusiei a dus la scumpiri în transportul de marfă dinspre China

112

Tendința de scădere a tarifelor în transportul aerian de marfă din China, care survine în mod normal Anului Nou Chinezesc, s-a inversat. Prețurile au crescut din nou după invazia rusă din Ucraina.

Cauza, scrie FloteAuto, este pachetul de sancțiuni economice impus Rusiei de către Uniunea Europeană. Care implică și companii aeriene, în special Aeroflot și AirBridgeCargo. Companii care au suspendat zborurile pentru transportul de marfă către țările UE.

Companiile cu sediul în Europa ale Grupului Volga-Dnepr, British Cargologicair și German Cargologic, continuă să opereze. Dar situația este agravată de sancțiunile împotriva Rusiei. Prin care s-a interzis companiilor europene tranzitarea spațiului aerian. Din acest motiv, Finnair Cargo a oprit zborurile către Asia de Est.

„Nu mă așteptam la o reacție atât de rapidă. În schimb mi-am anunțat corespondenții chinezi încă din dimineața zilei de 28 februarie referitor la creșterea tarifelor de marfă. Inclusiv pentru transporturile rezervate săptămâna precedentă. De exemplu, un transport din Shanghai către Milano, transferat de la AirBridge Cargo la Lufthansa, s-a scumpit de la 5,27 dolari/kg la 6,48 dolari/kg”, a explicat Alice Arduini, proprietarul companiei de transport Alix International, citată de TrasportiEuropa.

Majorarea tarifelor în transportul de marfă nu este singura consecință a războiului din Ucraina

Majorarea tarifelor în transportul de marfă nu este singura consecință a sancțiunilor. Deoarece va fi însoțită și de o creștere a timpului de livrare.

„Zborul Airbridge Cargo era cel mai rapid de la Shanghai la Milano, dar, în lipsa lui, acum rămâne doar cel direct al Air China. Aglomerarea mărfurilor pe aeroporturile chineze este în creștere, cu amânarea, în consecință, a plecărilor și sosirilor. De exemplu, o expediere directă care trebuia să plece din Shanghai la Milano pe 1 martie va pleca pe 3 martie, în timp ce, într-un alt caz, o expediere directă a fost înlocuită cu un zbor de la Shanghai în Serbia și apoi la Milano”, mai arată Alice Arduini.

În ceea ce privește viitorul apropiat, aceasta nu este optimistă: „Mă tem că este doar începutul unei agravari constante a situației, dacă cea din Ucraina nu se îmbunătățește”.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AerianNoutati

Tarom lansează zboruri de la 23 de euro pe rutele interne

TAROM vine cu o ofertă specială în perioada 2-4 decembrie 2024 pentru...

AerianNoutati

Transportul aerian de pasageri a crescut în primele nouă luni ale anului

Transportul aerian de pasageri a crescut, în primele nouă luni din 2024,...

FeroviarNoutatiTransportatori

Primul tren PESA va sosi în România în 2025

Primul tren nou produs de polonezii de la PESA, achiziţionat de Autoritatea...

NoutatiRutierTransportatori

Afacerile din transporturi, în scădere cu 7,1% în primele 9 luni din 2024

În primele 9 luni din acest an, faţă de perioada corespunzătoare din...