primul camion volvo v40 1928
Home Camioane Primul camion Volvo, produs în urmă cu 93 de ani: 28 CP și cabină de lemn
Camioane

Primul camion Volvo, produs în urmă cu 93 de ani: 28 CP și cabină de lemn

138

La 20 februarie 1928, Volvo produce primul său camion, modelul LV1, la fabrica din Goteborg.

Primul model Volvo a fost autoturismul OV4, produs începând din aprilie 1927. Totuși, încă de la sfârșitul anului 1926, compania a început să lucreze și la dezvoltarea de vehicule comerciale. În 1927, conducerea companiei a decis să înceapă producția de camioane.

Primul camion Volvo, LV1, era departe de capacitățile modelelor de astăzi. De exemplu, sarcina utilă era de doar 1,5 tone. Motorul, împrumutat de la autoturismul OV4, era unul de 1.994 cc, în 4 cilindri, care dezvolta 28 CP. Față de OV4, însă, șasiul, puntea spate și suspensia erau mult mai rezistente.

Cabina era și ea destul de simplă, din lemn. Seria LV1 a fost produsă în două ampatamente: 3300 mm pentru modelele LV40 și LV42 și 3700 mm pentru LV41 și LV43.

Primul camion Volvo a fost un succes de piață: cele 497 de unități din lot au fost vândute în doar 6 luni. Volvo pregătea deja modernizarea producției: modelul LV2 a apărut tot în 1928, fiind produse 498 de unități. Motorul era același, dar cutia de viteze avea 3 viteze. În perioada 1928-1930, Volvo a produs și primele sale autobuze, pe baza camioanelor LV1 și LV2.

În 1929, Volvo a introdus un camion mai avansat: LV3. Acesta avea o sarcină utilă de 2 tone, motor de 3 litri în 6 cilindri și 55 CP. Între 1929 și 1932 au fost produse 2.426 de unități LV3.

Motorul era produs de compania suedeză Penta Verken, cunoscută pentru construcția de motoare pentru industria navală. În 1930, Volvo a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni al companiei. 5 ani mai târziu, Penta era deținută 100% de grupul Volvo.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Deficitul de șoferi de TIR din România acoperit parţial cu personal din Filipine

Pe fondul plecării masive a șoferilor români în țări cu salarii mai...

CamioaneNoutati

Preţul camioanelor nepoluante trebuie să scadă la jumătate pentru a concura cu modelele diesel

Preţul camioanelor fără emisii poluante trebuie să se reducă la jumătate pentru...

CamioaneNoutati

IAA Transportation 2024: Daimler Truck pune accentul pe transportul pe distanțe lungi fără emisii

Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din...

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...