Camionul de pompieri al viitorului: motoare electrice Volvo și diesel BMW
Home Camioane Camionul de pompieri al viitorului: motoare electrice Volvo și diesel BMW
CamioaneVehicule speciale

Camionul de pompieri al viitorului: motoare electrice Volvo și diesel BMW

27

Primul camion de pompieri cu sistem de propulsie hibrid a depășit faza de concept și este aproape de producția de serie. Camionul de pompieri al viitorului este produs de specialistul Rosenbauer și dispune de un sistem de propulsie electric dezvoltat de Volvo Penta și un motor diesel BMW pe post de range extender.Când a început munca de dezvoltare a acestui prototip, în urmă cu 5 ani, Rosenbauer l-a numit Concept Fire Truck (CFT). Acum, producătorul și-a redenumit conceptul Revolutionary Technology (RT). Deocamdată, camionul este testat la aeroportul din Wels și poligonul de test al MAGNA din St. Valentin, unde toate caracteristicile dinamice ale vehiculului complet sunt verificate riguros.

Manevrabilitatea, siguranța și stabilitatea în viraje vor fi testate într-o gamă variată de încărcări. Poligonul din St. Valentin permite simularea mai multor scenarii, deoarece dispune de secțiuni asfaltate, pante cu macadam, zone cu noroi și drumuri deteriorate, cu urcări și coborâri de până la 60%. Astfel, producătorul poate replica toate condițiile grele la care poate fi supus un camion de pompieri de-a lungul vieții sale.

Acest prototip va rămâne în proprietatea Rosenbauer ca prim model de test, dar următoarele trei unități vor fi livrate în curând unor parteneri pentru teste în mediu real. Primii care vor folosi acest camion sunt Departamentul de Pompieri din Berlin, Brandweer Amsterdam și Protecția Civilă din Dubai.

Sistemul de propulsie produs de Volvo Penta cuprinde câte un motor electric de 350 kW pe fiecare dintre cele două axe. Energia este stocată în două baterii de câte 100 kWh. Dacă autonomia electrică nu este suficientă, camionul are la bord și un motor diesel BMW pe post de Range Extender.

Camionul de pompieri al viitorului dispune atât de tracțiune integrală permanentă, cât și de direcție integrală, pentru o manevrabilitate optimă. Suspensia este hidropneumatică independentă. Garda la sol poate fi reglată în 3 trepte: 175, 250 și 350 mm.

Rosenbauer RT are un rezervor de apă de 2.000 de litri și altul de spumă ignifugă de 200 de litri. Duzele de mare presiune sunt situate atât în fața vehiculului, cât și pe părțile laterale.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Ford Trucks și IVECO semnează un Memorandum de Înțelegere pentru a examina potențiale sinergii

Ford Trucks și IVECO au în plan un eventual parteneriat tehnologic. Primul...

Camioane

Gheorghe Vlase – Ambasadorul Ford Trucks F-Max pentru un condus eficient

AIC Trucks anunță lansarea unui proiect de test și analiză reală a...

Camioane

Camioanele „verzi” scapă de taxa de tranzitare a Bucureștiului

Vehiculele comerciale cu propulsie electrică sau hibridă vor fi scutite de plata...

Camioane

Volvo FH16: Un motor nou și mai puternic

Volvo Trucks introduce un nou motor pentru emblematicul său camion FH16. Cu...