După introducerea cu succes a versiunilor LHV, în urmă cu peste 15 ani, în Olanda va începe în acest an și testarea combinațiilor Super EcoCombi, cu două semiremorci.Super EcoCombi este o combinație formată dintr-un cap tractor și două semiremorci de 13,6 metri lungime, cuplate prin intermediul unui boghiu. În Olanda va fi permisă testarea pe drumurile publice a unor combinații de 32 de metri lungime și 72 de tone.
Țări precum Suedia, Finlanda și Spania permit deja astfel de combinații Super EcoCombi, care prezintă avantaje în ce privește traficul pe autostrăzi și reduc emisiile pe tona transportată.
Desigur, aceste vehicule mai lungi și mai grele impun și o utilizare specială. De exemplu, cursele sunt fixe și se evită depășirea programului de condus, pentru a nu trebui să parchezi pe timpul nopții. Astfel, camionul va staționa doar pentru pauza de 45 de minute a șoferului.
De aici și un avantaj indirect. Lipsa nevoii de parcare pe timpul nopții reduce semnificativ și riscul de furt de marfă. Astfel,încărcătura va ajunge la destinație mai repede și în siguranță.
Pentru operarea unei combinații cu două semiremorci în Olanda va fi nevoie de același certificat LHV. Tot ca în cazul LHV, aceste vehicule pot circula doar pe anumite rute. Mai multe companii olandeze investesc în prezent în astfel de combinații, iar primele teste pe drumurile publice vor începe spre sfârșitul acestui an.
Citește și:
Doi funcţionari de la Controlul în Transportul Rutier, reţinuţi pentru luare de mită
Disfrimur testează cel mai mare camion frigorific din Spania
Comentați?