Noul Arocs vine cu MirrorCam și dotări unice în segment

Mercedes-Benz va prezenta publicului larg noul Arocs cu ocazia expoziției Bauma care se va desfășura la Munchen (8-14 aprilie). Arocs va beneficia de sistemul revoluționar de oglinzi MirrorCam, dar și de alte sisteme de asistență de ultimă generație, caracteristici unice în segmentul de construcții.
Mercedes-Benz noul Arocs 1845 LS 4x2Mercedes-Benz Arocs 1845 LS 4x2

Când au dezvoltat noul Actros, inginerii Mercedes-Benz Trucks au revizuit complet și noul Arocs. Aproape toate caracteristicile noi de produs de la Actros sunt disponibile și la noua generație Arocs. De exemplu, aproape fiecare Arocs (nu și mixerele de beton) vine în standard cu versiunea îmbunătățită a sistemului Predictive Powertrain Control (PPC). Acesta își poate dovedi utilitatea în special în aplicațiile de pe șantierele de construcții, care presupun multe călătorii interurbane, de obicei de scurtă durată. În aceste misiuni, PPC ușurează munca șoferilor și îi ajută să diminueze consumul de carburant.

În plus, sistemele MirrorCam, Active Brake Assist 5 (doar împreună cu protecția față antiîmpănare pentru vehiculele cu 2 și 3 axe) și multimedia cockpit sunt disponibile pe noul Arocs (opțional). Modelele Arocs și Actros pot fi echipate opțional și cu un sistem de monitorizare a presiunii din pneuri cu un nou concept de afișare, presiunea fiind măsurată precis și în funcție de temperatura exterioară.

Specialist în construcții

Mercedes-Benz nou Arocs 1845 LS 4x2Mercedes-Benz Arocs 1845 LS 4x2Cu o gamă largă de cabine, motoare și configurații ale roților, Arocs este un vehicul foarte specializat pentru orice misiune de pe șantierele de construcții. El este disponibil în versiuni șasiu și autotractor cu toate formulele de tracțiune posibile: două axe (4×2 sau 4×4), trei axe (6×2, 6×4 sau 6×6) și patru axe (8×2, 8×4, 8×6 sau 8×8). Gama include și variante speciale, precum camioane cu patru axe și tridem în spate sau platformă cu patru axe cu o punte spate motoare și una directoare. Noul Arocs mai este disponibil cu numeroase cabine, diferite șasiuri în funcție de utilizare (preponderent pe șosea sau off-road), numeroase ampatamente, suspensii cu arcuri sau pneumatice și trei sisteme de tracțiune integrală.

Vehiculele preconfigurate fac mai ușoară alegerea clienților. Versiunile ”Arocs Loader” au o greutate proprie redusă și o sarcină utilă mai mare, ideală pentru autotractoarele cu două axe și mixerele de beton. Măsurile de reducere a greutății sunt aplicate la cabină, șasiu, motor, punți și anvelope. A doua versiune este ”Arocs Grounder”, deosebit de robustă, destinată celor mai grele sarcini. Aceasta vine cu șasiu deosebit de stabil, suspensii cu arcuri cu mai multe foi, amortizoare reglate special sau jante și anvelope rezistente la încărcături grele. Cabinele, de la compacta ClassicSpace până la spațioasa BigSpace, pot veni în liniile de echipare StyleLine sau TrendLine.

18 variante de putere

Noul Arocs gama de motoareNoul Arocs poate fi echipat cu patru motoare cu 6 cilindri în linie, cu o capacitate de 7,7 litri, 10,7 litri, 12,8 litri și 15,6 litri. Sunt disponibile 18 niveluri de putere, de la 238 CP (1.000 Nm) la 625 CP (3.000 Nm). O mențiune specială pentru versiunea de top a motorului OM 470 de 10,7 litri, care oferă 456 CP și 2.200 Nm. În standard, motoarele lui Arocs sunt cuplate la transmisii automatizate Mercedes PowerShift 3 cu 8, 12 sau 16 viteze. Acestea dispun de trei programe de conducere: Economy/Standard, Power și Offroad. De asemenea, transmisiile manuale sunt disponibile opțional.

Mercedes-Benz oferă și trei variante diferite pentru off-road. Dacă aplicația se concentrează pe sarcina utilă și consumul de carburant, soluția ideală este tracțiunea integrală nepermanentă, care se activează doar la nevoie. Când este nevoie de o tracțiune maximă se poate opta pentru tracțiunea integrală permanentă cu reductor. A treia variantă, disponibilă pentru modele Arocs și Actros cu 2 și 3 axe, este sistemul HAD (Hydraulic Auxiliary Drive), care oferă asistență la plecarea de pe loc și are o greutate mai redusă. HAD acoperă aplicațiile care se desfășoară preponderent pe șosea, dar ocazional necesită o putere de tracțiune sporită.

Uzură redusă

Pentru aplicațiile care necesită plecări de pe loc cu greutăți mari sau manevre la viteze foarte mici se poate alege ambreiajul turbo-retarder. Acesta combină într-o singură componentă un ambreiaj hidraulic de pornire și un retarder. Ambreiajul turbo-retarder poate fi combinat cu toate șasiurile Arocs de la 6×4 la 8×8. Sistemul are o putere de frânare de 350 kW, iar alături de puternica High Performance Engine Brake (până la 475 kW) asigură o siguranță maximă.

Autotractoarele pentru sarcini grele Actros SLT și Arocs SLT sunt predestinate să utilizeze ambreiajul turbo-retarder. Cu 3 sau 4 axe, acești giganți pot transporta combinații de până la 250 de tone. Versiunile SLT au două axe motoare sau tracțiune integrală și motoare puternice de până la 625 CP și 3.000 Nm, cuplate la transmisia Mercedes PowerShift cu 16 viteze. Un turn de răcire acoperit elegant combină sistemul de răcire, sistemul hidraulic, rezervorul de carburant de 900 de litri, un rezervor de aer comprimat și alte componente.
Spre deosebire de Actros SLT cu suspensie pneumatică, Arocs SLT are arcuri din oțel. Baza lui este robustul Arocs Grounder cu cabină StreamSpace de 2,3 metri lățime sau BigSpace de 2,5 metri (indisponibil pentru tracțiune integrală). Masa maximă a combinației este limitată la 120 de tone pentru versiunea cu 3 axe și 180 de tone pentru cea cu 4 axe.

Adaugati comentariu