Benoit Tanguy, director Scania România: ”În 2019 vom livra primele camioane CNG”

Deschidem seria interviurilor din acest an cu Benoit Tanguy, cel care ocupă începând din vara anului 2018 poziția de Managing Director al Scania România și Bulgaria. Detașat în țara noastră după ce a ocupat o funcție similară în Columbia, domnul Tanguy este un specialist în segmentul carburanților alternativi și ne-a dezvăluit că în acest an vor fi livrate în Români a primele camioane Scania alimentate cu CNG.
Interviu Benoit Tanguy director Scania Romania

Când ați avut primul contact cu România? Ce știați despre această țară înainte de a veni aici și care este opinia dumneavoastră acum?
Am ajuns pentru prima dată în România la sfârșitul lunii iunie, dar era perioadă de vacanță și pe timpul verii am făcut naveta între două locații. Familia mea a ajuns aici la sfârșitul lui august și pot spune că am început să lucrez 100% dedicat pentru Scania Black Sea Unit din septembrie. Trebuie să recunosc că nu știam prea multe lucruri despre România înainte să ajung aici, deoarece veneam dintr-o cu totul altă parte a lumii, din Columbia. Apoi am început să caut date despre economia României, am înțeles că sunt niște provocări pentru un străin sau un nou-venit, legate de politică sau infrastructură. Dar acum sunt mai degrabă optimist: trebuie rezolvate anumite probleme, dar dacă vă dezvoltați infrastructura și deveniți puternici în servicii și agricultură, iar în industrie aveți câteva puncte de bază stabile, această țară are un potențial de creștere rapidă, mai ales că aveți și unele resurse naturale.

Câte camioane noi a vândut Scania România anul trecut?
Vânzările directe de camioane s-au ridicat la 788 de unități. Aceste vânzări sunt împărțite egal între fosta și actuala generație de camioane Scania. Din noua generație am vândut mai ales camioane pentru distanțe lungi, dar am început să facem livrări și pentru modelele de construcții și aplicații urbane.

Cum puteți împărți camioanele vândute în funcție de game?
Camioanele pentru distanțe lungi reprezintă 90% din vânzările noastre, apoi urmează cele de construcții și cele de distribuție. Modelul cel mai cerut are cabină S și motor de 450 CP.

Test Scania S730Cum puteți explica scăderea ușoară a cererii pentru cabinele R și creșterea mare pentru cabinele S?
La noua generație, vârful de gamă este cabina S, care față de precedentul model de top, R Topline, are mai mult spațiu interior și podea plată. Astfel, la trecerea de la generația PGR la noua generație de camioane, mulți clienți au optat pentru cabina S, pentru a le oferi șoferilor mai mult confort. Actuala cabină R are o înălțime interioară apropiată de fosta R Topline, iar S este și mai spațioasă.

Care sunt cele mai populare servicii Scania în România?
În prezent, cele mai cerute servicii sunt contractele de service care vizează sistemul de propulsie (Pachetul Optim). Dar din ce în ce mai mulți clienți solicită contracte de reparații și întreținere cu servicii conectate, un pachet complet în care camionul este monitorizat și are nevoie de lucrări de întreținere la intervale diferite, în funcție de cum este folosit. Toate camioanele noi sunt conectate, iar apoi clienții pot alege ce servicii își doresc.

Sunt clienții din România interesați de vehiculele cu carburanți alternativi? Aveți cereri pentru camioane CNG?
La postul precedent, din Columbia, am încheiat înainte să plec un contract pentru 741 de autobuze cu motoare Euro 6 alimentate cu gaz pentru orașul Bogota. Când am venit în România am întrebat despre acest aspect și mi s-a răspuns că mulți clienți au început să evalueze tehnologia CNG. Acum pot confirma că purtăm discuții cu unii clienți și cred că putem livra în acest an între 20 și 30 de camioane CNG.

Câte camioane rulate a vândut Scania România anul trecut?
Cu exactitate am vândut 301 camioane rulate, majoritatea relativ tinere, din toate mărcile, dar preponderent Scania. Ne dorim să creștem și la acest capitol, deoarece dacă ne uităm la piața totală de camioane rulate vedem că este mai importantă decât cea de camioane noi.

Ce ne puteți spune despre vânzările de autobuze și autocare?
Trebuie să înțeleg ceva mai bine segmentul de autocare din România. Am înțeles că pentru călătoriile dintre orașe se folosesc atât autocare, cât și microbuze cu două axe. În plus, am studiat piața și am văzut un potențial uriaș pentru autocarele rulate, așa că pe termen scurt ne dorim să creștem în acest segment, deoarece avem conexiuni bune în toată Europa. În ce privește autobuzele, am participat la unele licitații, din păcate am ajuns prea târziu pentru cea de la București. Dar avem discuții cu mai multe municipalități, ne bazăm în primul rând pe autobuze urbane alimentate cu CNG. Este o bună alternativă la diesel și relativ ieftină, cu un preț de achiziție mai mare cu aproximativ 20-30%, dar cu beneficii ulterioare. Dar trebuie să ne gândim și cum vor fi alimentate aceste autobuze. Am avut deja discuții cu furnizorii de gaz și căutăm soluții.

Care sunt obiectivele Scania România pentru 2019?
Pentru 2019, primul obiectiv este să ne menținem cota de piață pe segmentul de camioane noi, să creștem pe segmentul de camioane și autocare rulate, să continuăm discuțiile pentru autobuzele urbane, iar peste toate acestea să îmbunătățim nivelul serviciilor și timpul de disponibilitate pentru vehiculele clienților noștri. Aceasta se poate obține prin mai multe alternative, fie că vorbim de ateliere mobile, sau prin acorduri cu ateliere deja existente. Obiectivul meu personal este concentrat pe servicii. În 2018 am deschis noi facilități în Pitești, Brașov și Craiova. În 2019 nu cred că vom avea vreo inaugurare, dar am cumpărat terenul și am început discuții cu investitori mai vechi. Rețeaua noastră actuală este bună, dar mai este nevoie de completări.

Credeți că piața totală va crește din nou în 2019?
Piața totală va depinde foarte mult de adoptarea Pachetului de Mobilitate. Există cerere pentru camioane, dar clienții așteaptă puțin să vadă care va fi impactul reglementărilor UE. Personal, cred că piața va fi la același nivel ca în 2018 sau chiar puțin mai mare.

Articol apărut în revista Cargo&Bus nr. 269, februarie 2019.

Adaugati comentariu