Test Scania Touring exterior
Home Autobuze Test Scania Touring 13,7 M: Pentru o axă în plus
Autobuze

Test Scania Touring 13,7 M: Pentru o axă în plus

68

Scania relansează propria versiune de 14 metri lungime, dar atributele de bază ale modelului nu se schimbă: mecanică rafinată și un preț competitiv. Test Scania Touring: text Danilo Senna, adaptare Ionuț Păduraru, foto tuttoTrasporti.Acesta este cel mai lung autocar turistic din familia Scania, cu trei axe și o lungime exactă de 13,7 metri. Un model apărut la un an după semnarea, în 2009, a acordului dintre suedezi și chinezii de la Higer pentru furnizarea în exclusivitate a caroseriilor de autocare turistice, care să fie vândute în rețea ca produse originale Scania.

Puriștii vor strâmba din nas, dar acesta este singurul mod de a cumpăra o mecanică premium (așa cum este, fără îndoială, șasiul K IB6x2*4) și o caroserie decentă la un preț rezonabil. Designul nu este foarte modern? Adevărat, dar între timp produsul s-a maturizat și calitatea s-a îmbunătățit: acum putem spune că nu mai există imperfecțiuni majore. Având în vedere costurile normale ale călătoriilor, Touring poate deveni o afacere bună. Și, pentru orice problemă, are în spate o rețea foarte profesionistă.

Test Scania Touring 13,7 M: Cu dinții strânși

Partea frontală de culoare negru mat, care vrea să mențină sentimentul de înrudire cu gama de camioane Scania, nu l-a ajutat niciodată pe Touring. Există însă și versiuni cu culori metalizată, mult mai elegante. La geamurile laterale, întunecoase și nu prea înalte, nu se pot face modificări dacă nu se reproiectează întreaga parte laterală; desigur, dacă se optează pentru tapițeria gri închis, se obține un interior întunecat și apăsător. Morala este că dacă se alege atent cromatică interioră și exterioară, Touring poate face o figură frumoasă; deși acest lucru poate fi neglijat de cei interesați doar de un cost de achiziție cât mai redus.

Test Scania Touring 13,7 M: În căutarea părților rele

În fapt, în afară de dinamica excelentă, acest Scania nu este rău deloc: scaunele sunt suficient de largi, chiar dacă ușor profilate; ele pot fi accesate prin urcarea unei mici trepte, care este anulată la ultimul rând din spate. Nivelul de zgomot, în ciuda unei uși față care șuieră puțin, este mai redus decât la versiunea de 12 metri: motorul situat mai în spate cu un metru și jumătate face să se simtă diferența în față și la mijloc; totuși, decibelii măsurați sunt la același nivel cu al mărcilor mai faimoase. Nu se poate plânge nici șoferul, căruia îi lipsește doar un suport pentru documentele mai importante (foi de parcurs, cartele de acces, etc.). Butoanele sunt bine aranjate, iar ajustarea coloanei de direcție este de top. Instrumentarul de bord conține și funcția de asistență a șoferului, care te poate ajuta să-ți îmbunătățești stilul de condus. Consola ar avea de asemenea nevoie de o împrospătare a integrării diferitelor module și butoane, dar rămâne destul de ergonomică. Nu poate spune același lucru și persoana care stă în locul însoțitorului, înghesuit într-un spațiu îngust și cu spatele împins înainte. Compartimentele pentru bagaje sunt relativ mari și ușor de folosit pentru un autocar HD; în cel din dreapta, în spatele punții față, există și un dulap vertical care găzduiește sistemul electric.

Test Scania Touring 13,7 M: Consum de top

La proba practică, Touring-ul cu 3 axe și motor de 450 CP confirmă consumul excelent specific Scania: o medie de puțin peste 22 de litri la 100 km parcurși, după un traseu total de aproximativ 188 km. Nu există multe soluții mai eficiente de a mișca 21 de tone cu până la 100 km/h. Viteza de top este atinsă ușor și se menține chiar și la urcările ușoare. La coborâri, funcția ecoroll pune imperceptibil transmisia pe modul neutru oricând realizează că autocarul poate avansa doar cu ajutorul propriei inerții. Chiar și sistemul predictiv de menținere a vitezei de croazieră funcționează bine înaintea coborârilor. În acest cazuri, Touring beneficiază de întreaga experiență a camioanelor mărcii suedeze.

Test Scania Touring 13,7 M: Design

Decorațiunile vii alungă monotonia panourilor metalice laterale. În spate, designul este încă elegant, dar montanții groși trădează vârsta unui proiect care nu mai este foarte recent. Rolul nasului negru este de a conecta geamurile laterale închise la culoare cu partea din față: rezultatul nu este complet omogen, din cauza multiplelor linii întrerupte. Cadrul gros al ușilor reduce suprafața vitrată, lucru compensat parțial de fereastra de jos, care crește vizibilitatea. Interiorul nu este foarte estetic, dar este confortabil. Spațiul pentru bagaje este suficient. Rezervorul de 500 de litri este situat chiar între roțile din față. Postul șoferului rămâne confortabil și a fost actualizat cu cele mai noi sisteme de asistență: de la ACC, la cruise control predictiv și funcția ecoroll. Lipsește doar un raft pentru obiecte mai voluminoase.

Test Scania Touring 13,7 M: Motor de substanță

Un clasic printre autobuzele Scania, motorul cu 6 cilindri de 12,7 litri, aici în versiune de 450 CP, este combinat în standard cu o cutie Opticruise cu 12 viteze. Varianta standard de 12 metri lungime este propulsată de un motor de 410 CP, cuplat cu o cutie cu 8 viteze. Ambele motoare sunt fără EGR.

Articol din revista Cargo&Bus 269 (februarie 2019)

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Primăria Galați cumpără 10 microbuze electrice Karsan e-Jest

Primăria Municipiului Galați anunță că a semnat contractul pentru achiziția a 10...

Autobuze

Karsan e-Atak autonom își extinde serviciile în Finlanda

Autobuzul electric autonom Karsan e-Atak, de 8 m lungime, primul vehicul fără...

Autobuze

De Lijn, acord-cadru cu Irizar e-mobility

De Lijn, operatorul de transport public din Regiunea Flamandă a Belgiei, a...