Totul despre MirrorCam, sistemul revoluționar de pe noul Actros

Mercedes-Benz Trucks va lansa în această primăvară producția noului Actros, echipat cu MirrorCam. Mai jos puteți afla totul despre sistemul care înlocuiește oglinzile laterale cu două camere video la exterior și monitoare de înaltă rezoluție în interiorul cabinei.
Mercedes-Benz noul Actros MirrorCam exterior

Există răutăcioși care spun că noul Actros nu s-a schimbat deloc, în afară de oglinzile laterale înlocuite cu camere video. Câteva minute la volanul noului model vor fi însă suficiente pentru a realiza că doar această inovație (în total sunt aproximativ 60 de noutăți) va schimba pentru totdeauna modul în care șoferul va relaționa cu împrejurimile camionului. Pentru că MirrorCam nu aduce o simplă înlocuire a oglinzilor laterale, ci introduce beneficiile tehnologiei digitale și în acest domeniu neschimbat practic de zeci de ani.

Să vedem și componentele sistemului MirrorCam. Avem în primul rând cele două camere video, montate de brațe mai subțiri și mai aerodinamice, exact deasupra ușii. Camera este formată la rândul ei din mai multe componente: capul cu senzorul de imagine încorporat, camera cu lentilă încălzită, brațul cu mecanism de pliere și unitatea de control. Imaginea este transmisă unor ecrane de înaltă rezoluție montate pe stâlpii laterali, cu o diagonală de 15 inch, care acoperă atât funcția de oglindă principală, cât și pe cea de oglindă cu unghi larg. Deocamdată au fost înlocuite doar oglinzile laterale, cele de colț fiind în continuare clasice.

Beneficiile acestui sistem sunt multiple. De exemplu, forma mai aerodinamică reduce rezistența la vânt și aduce economii de consum de 3% pe autostradă și 5% pe drumurile rurale. Dar marele beneficiu este legat de vizibilitatea optimizată și creșterea nivelului de siguranță. La drum întins, MirrorCam redă aceleași imagini ca un sistem clasic de oglinzi: noutatea apare în viraje și la manevre. De exemplu, când sa ia un viraj, imaginea va pivota și va urmări în permanență interiorul curbei și capătul semiremorcii sau remorcii. Un avantaj mare față de oglinzile clasice, unde șoferul trebuie să se aplece spre față pentru a vedea coada semiremorcii, și nu doar o parte din ea. Același avantaj apare și la manevrele cu spatele în viraj, des întâlnite la parcarea lângă rampele de încărcare-descărcare.

Mercedes-Benz noul Actros MirrorCam vizibilitatea in curba

Vizibilitate în viraje. Cu sistemul MirrorCam activat, șoferul vede mereu în oglinda principală interiorul virajului și coada semiremorcii. Câmpul de vizibilitate al unei oglinzi clasice este redat cu culoarea roșie, iar liniile galbene subliniază raza de acțiune a sistemului Sideguard Assist.

Mercedes-Benz noul Actros MirrorCam manevra cu spatele.jpg

Manevre cu spatele. Șoferul beneficiază de un câmp vizual mai larg și la manevrele de mers înapoi, specifice parcărilor la rampele de încărcare-descărcare.

De asemenea, MirrorCam ușurează și parcarea cu spatele la punct fix, deoarece șoferul poate seta pe ecran un indicator al lungimii remorcii. În plus, acesta va beneficia de alte două linii, care îl vor ajuta să estimeze distanța față de vehiculele care vin din spate și să se înscrie mai ușor pe bandă. Când este acționată semnalizarea pe o parte a camionului, cele trei linii afișate de ecranul de pe acea parte devin și mai lungi, asistând șoferul la efectuarea manevrelor. Ecranele laterale includ și semnalele de avertizare pentru sistemul Sideguard Assist, integrate anterior în stâlpii față ai cabinei.

Mercedes-Benz noul Actros MirrorCam oglinzi noaptea parcareDar beneficiile sistemului MirrorCam continuă chiar și când camionul este parcat. De exemplu, dacă șoferul aude un zgomot suspect, el poate vedea ce se întâmplă în jurul camionului. Sistemul funcționează chiar și pe timp de noapte și cu jaluzelele cabinei trase.

Securitate maximă. Un eventual hoț poate fi văzut chiar dacă jaluzelele nu sunt date la o parte. Aflat în siguranță în cabină, șoferul poate apela serviciile de urgență fără să trezească suspiciuni.

Deoarece camera este poziționată foarte sus, mai sus chiar decât oglinzile clasice ale camionului, este foarte puțin probabil ca lentila să se murdărească prin stropire. Iar dacă acest lucru se întâmplă, șoferul poate ajunge foarte ușor să o curețe din cabină. Pentru a face față pe vreme mai puțin favorabilă, de exemplu pe ploaie sau ceață, lentila este acoperită cu un strat superior anti-aderent, iar camera beneficiază de sistem de încălzire. Și riscul unei deteriorări prin coliziune este redus, deoarece suprafața brațului camerei este mult mai mică decât a unei oglinzi clasice. În plus, brațul permite un ușor joc față-spate, pentru a atenua eventualele șocuri.

Sistemul MirrorCam va fi standard pe modelele Actros pentru distanțe lungi, dar opțional clienții pot alege să renunțe la camerele video în favoarea oglinzilor clasice. Nu îi sfătuim însă să facă acest lucru, deoarece modul în care se conduce camionul cu noul sistem de oglinzi virtuale este pur și simplu fantastic.

Mercedes-Benz noul Actros MirrorCam incadrarea pe banda

Linii ajutătoare. Indicatoarele de distanță facilitează atât manevrele cu spatele la punct fix, cât și schimbarea benzilor de circulație pe autostrăzi.

Adaugati comentariu