Noile Volvo FH și FM, disponibile și în versiuni LNG
Home Camioane Noile Volvo FH și FM, disponibile și în versiuni LNG
CamioaneTehnologie

Noile Volvo FH și FM, disponibile și în versiuni LNG

69

Transportatorii și beneficiarii serviciilor de transport sunt interesați din ce în ce mai mult de reducerea emisiilor de CO2 și a costurilor, prin utilizarea gazului natural lichefiat refrigerat ca alternativă de combustibil. Din acest motiv, noile camioane Volvo FH și Volvo FM vor avea și motoare alimentate cu LNG și Bio-LNG, care oferă aceleași performanțe ridicate ca motoarele diesel.”În prezent, LNG este cea mai viabilă alternativă comercială la motorină pentru operațiunile de transport de mare tonaj și de cursă lungă. Acest tip de combustibil este disponibil în cantități suficient de mari și la un preț competitiv. Folosirea mai multor autocamioane pe bază de gaz creează condiții favorabile pentru a face trecerea, în timp, la un consum mai mare de biogaz lichefiat”, spune Lars Mårtensson, Director pentru Mediu și Inovație la Volvo Trucks.

Lanțul cinematic al modelelor Volvo FH și FM alimentate cu LNG și Bio-LNG are o eficiență energetică comparabilă cu cea a variantelor diesel echivalente, dar generează emisii de CO2 semnificativ mai reduse. Utilizarea biogazului lichefiat reduce emisiile nete cu până la 100% de la rezervor la roată, în timp ce utilizarea gazelor naturale reduce emisiile cu aproximativ 20% în comparație cu camioanele diesel.

Obținerea de biogaz fără combustibil fosil necesită un număr mai mare de instalații de producție pentru prelucrarea anaerobă a deșeurilor, cu posibilitatea răcirii gazului în formă lichidă. Diversele studii au luat în calcul că peste 20% din combustibilul din Europa ar putea fi înlocuit cu Bio-LNG până în 2030. Numărul stațiilor de alimentare cu gaz lichefiat este în continuă creștere și constituie deja o alternativă la combustibil diesel pe multe rute. Cu toate acestea, numărul stațiilor de alimentare trebuie să se extindă în continuare într-un ritm corespunzător creșterii numărului de autocamioane pe gaz.

„Investind în autocamioane cu LNG, scoatem în evidență faptul că bio-LNG reprezintă o alternativă importantă pentru a reduce dependența de combustibil fosil. Cu toate acestea, pentru a accelera tranziția către transportul neutru din punct de vedere climatic, este necesară realizarea în continuare de investiții în stațiile de alimentare cu gaz lichefiat și introducerea de măsuri care să faciliteze investițiile masive în soluții de transport de mare tonaj pe bază de biogaz”, subliniază Lars Mårtensson.

Necesitatea unui mix de combustibili

Deoarece niciun distribuitor individual de energie nu este capabil să facă față tuturor provocărilor legate de schimbările climatice, diferitele tipuri de combustibili și de lanțuri cinematice vor coexista mai departe în viitorul apropiat.

”Adoptarea noilor tehnologii va fi cheia pentru atingerea standardului de neutralitate climatică. Ponderea autocamioanelor cu LNG va crește treptat în Europa. Însă autocamioanele pe gaz nu vor putea face față tuturor provocărilor de transport. Electromobilitatea va juca un rol important la nivel local, dar și regional, iar dezvoltarea bateriilor și a infrastructurii de încărcare vor constitui factori importanți în extinderea acestui concept”, explică Lars Mårtensson.

Electromobilitatea, care folosește celule de combustibil cu hidrogen, are potențialul de a reduce nevoia de baterii în transportul de cursă lungă, pe termen lung. În ciuda tuturor progreselor tehnice la nivel de electromobilitate, îmbunătățirea continuă a eficienței motoarelor cu ardere internă va continua să joace un rol esențial în reducerea impactului climatic în anii următori.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...

CamioaneNoutati

Noua gamă Ford Trucks F-LINE se prezintă în cadrul unei caravane naționale

AIC Trucks anunță lansarea în România a noii game de camioane F-LINE,...