Cummins dezvoltă un motor diesel cu funcție de dezactivare a cilindrilor
Home Camioane Cummins dezvoltă un motor diesel cu funcție de dezactivare a cilindrilor
CamioaneTehnologie

Cummins dezvoltă un motor diesel cu funcție de dezactivare a cilindrilor

39

Producătorul american de motoare Cummins Inc. a anunțat un parteneriat cu Tula Technology pentru a demonstra eficiența unui motor diesel cu funcție de dezactivare temporară a cilindrilor.Dezactivarea cilindrilor va fi controlată cu ajutorul softwareului Dynamic Skip Fire (dDSF). Tehnologia va avea ca efect reducerea emisiilor de oxizi de azot și dioxid de carbon.

”Misiunea Cummins este de a propulsa lumea mai eficient. Vom continua să inovăm motorul diesel și să îl facem mai ușor, mai fiabil, mai puternic și mai eficient. Această colaborare ar putea însemna viitorul tehnologiei diesel”, a declarat Lisa Farrell, directorul departamentului Advanced System Integration al Cummins.

Proiectul a început în 2019 și are ca scop optimizarea strategiilor de dezactivare a cilindrilor la motoarele diesel, cu efect în reducerea emisiilor. Tehnologia ar putea fi folosită pentru a îndeplini standardele mai stricte de emisii ce vor fi introduse în viitor.

Colaborarea dintre cele două companii au în centru seria Cummins X15 Efficiency de motoare diesel cu 6 cilindri pentru camioane. Echipa comună a modificat motorul pentru a integra sistemul Dynamic Skip Fire (DSF) produs de Tula. Algoritmii de control vor comanda combustia sau dezactivarea cilindrilor.

Reducerea emisiilor de oxizi de azot (NOx) este obținută în primul rând prin optimizarea controlului temperaturii în eșapament, care îmbunătățește eficiența sistemului de post-tratare. În plus, tehnologia are ca efect și reducerea consumului și a emisiilor de CO2.

”Parteneriatul cu Cummins ne oferă oportunitatea de a extinde tehnologia noastră DSF și la motoarele diesel, după succesul înregistrat la motoarele alimentate cu benzină”, a spus și R. Scott Bailey, președinte și CEO al Tula Technology.

Colaborarea va continua pentru a optimiza sistemul înainte de a putea fi folosit în aplicații cu vehicule comerciale. Trebuie găsite metode pentru a controla zgomotele, vibrațiile și impulsurile de putere care apar la reactivarea cilindrilor.

Seria Cummins X15 Efficiency cuprinde motoare diesel pentru camioane cu puteri între 400 și 500 CP (cuplu maxim între 2.000 și 2.500 Nm).

Citește și:

Scania va dezvolta în continuare motoare V8

Renault folosește realitatea virtuală la fabricarea motoarelor

Cel mai puternic diesel din lume produce 109.000 CP!

Problemele motoarelor diesel și cauzele lor: clasa mică

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Demonstratorul tehnologic autonom Freightliner eCascadia

Daimler Truck își propune să ating ținta de a produce camioane cu...

Camioane

Renault, electrificare pe șantiere

Cu ocazia salonului Intermat, producătorul francez anunță lansarea primului vehicul de șantier...

Camioane

Euro NCAP, detalii despre primele teste de evaluare a siguranței camioanelor

Euro NCAP anunță în mod oficial o etapă importantă în dezvoltarea către...

Tehnologie

ABB E-mobility și MAN demonstrează încărcarea MW pe eTruck

ABB E-mobility și MAN Truck & Bus au sărbătorit premiera sistemului de...