Noi sisteme de siguranță Mercedes: Active Sideguard Assist și Active Drive Assist 2
Home Camioane Noi sisteme de siguranță Mercedes: Active Sideguard Assist și Active Drive Assist 2
CamioaneTehnologie

Noi sisteme de siguranță Mercedes: Active Sideguard Assist și Active Drive Assist 2

50

Din iunie 2021, majoritatea modelelor Mercedes-Benz Actros și Arocs vor putea fi echipate cu noi sisteme de siguranță: Active Sideguard Assist cu funcție de frânare automată și Active Drive Assist 2.Cu sisteme precum a cincea generație a Active Brake Assist (ABA 5), Sideguard Assist detecția pietonilor și bicicliștilor, Active Drive Assist pentru condus parțial automatizat (nivel 2) sau MirrorCam, Mercedes-Benz a crescut considerabil nivelul de siguranță al noii sale generații de camioane. Mercedes merge mai departe și introduce noi sisteme de siguranță, din iunie 2021: Active Sideguard Assist cu funcție de frânare automată și Active Drive Assist 2.

Active Sideguard Assist

Mercedes-Benz Trucks a introdus în 2016 sistemul Sideguard Assist, care avertizează șoferul în mai multe etape de prezența unui pieton sau biciclist în jurul camionului, în timpul virajelor. Din iunie 2021, Mercedes-Benz va oferi și sistemul Active Sideguard Assist (ASGA). Noul sistem suplimentează funcția de avertizare cu cea de frânare automată până la oprire completă, la viteze în viraj de până la 20 km/h.

ASGA poate recunoaște necesitatea unei manevre de frânare și, în condiții ideale, poate evita coliziunea, chiar dacă șoferul este neatent. Mercedes-Benz Trucks este primul producător din lume care va oferi un astfel de sistem, care va contribui la reducerea numărului de accidente grave în timpul virajelor la dreapta.

Active Drive Assist 2

Noi sisteme de siguranță Mercedes: Active Sideguard Assist și Active Drive Assist 2Lansarea noului Actros a adus și sistemul Active Drive Assist (ADA), cu capabilități de conducere automatizată de nivelul 2. În anumite precondiții sunt respectate, sistemul poate controla deplasarea laterală (direcție activă), cât și longitudinală (frânare și accelerare) a camionului. Șoferul păstrează însă responsabilitatea asupra condusului și trebuie să mențină mâinile pe volan. În caz contrar, sistemul Active Drive Assist se dezactivează și nu mai intervine asupra deplasării camionului.

Din iunie 2021, noua generație a sistemului, ADA 2, introduce funcția de oprire de urgență în cazul în care șoferul nu este implicat în prosecul de conducere. Dacă șoferul nu reacționează timp de 60 de secunde la avertizările optice și acustice, sistemul poate frâna până la oprire completă, pe aceeași bandă de mers, acționând în același timp luminile de avarie. Manevra de frânare automată poate fi întreruptă oricând de șofer, prin apăsarea pedalei de accelerație.

Sistemul poate fi foarte util în cazurile în care șoferului i se face rău. Când camionul este oprit se activează automat și noua frână de parcare electronică. În plus, ușile sunt deblocate pentru ca paramedicii sau alți participanți la trafic să poată ajunge la șofer pentru a-i oferi asistență medicală.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

PepsiCo România alege autocamionul electric de la Volvo Trucks

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, cumpără primul...

Camioane

Volvo va lansa camioane propulsate cu hidrogen

Volvo Trucks dezvoltă motoare cu combustie care funcționează cu hidrogen. Testele pe...

Camioane

Demonstratorul tehnologic autonom Freightliner eCascadia

Daimler Truck își propune să ating ținta de a produce camioane cu...

Camioane

Renault, electrificare pe șantiere

Cu ocazia salonului Intermat, producătorul francez anunță lansarea primului vehicul de șantier...