Noul rege: Scania V8 de 770 CP este cel mai puternic camion din Europa
Home Camioane Noul rege: Scania V8 de 770 CP este cel mai puternic camion din Europa
Camioane

Noul rege: Scania V8 de 770 CP este cel mai puternic camion din Europa

499

Scania a prezentat astăzi noua sa generație de motoare V8 de 16,4 litri: noul rege al șoselelor europene devine versiunea de 770 CP.Toate cele patru versiuni Scania V8 vin cu puteri mai mari. Primele trei au câștigat 10 CP, având acum 530 CP (2.800 Nm), 590 CP (3.050 Nm) și 660 CP (3.300 Nm). Versiunea de top Scania V8 a primit 40 CP suplimentari, devenind, cu 770 CP (3.700 Nm), cel mai puternic motor montat pe un camion de serie din Europa.

noul motor Scania V8Noile motoare Scania V8 sunt și mai ușoare, având cu până la 75 kg mai puțin decât la generația precedentă. De asemenea, consumul de carburant este mai mic cu până la 6%.

Noua gamă V8 vine cu o fricțiune internă redusă, o turbină actualizată și auxiliare inteligente. De asemenea, sistemul de post-tratare a gazelor de eșapament este modificat. Noua gamă este destinată transporturilor grele, inclusiv combinațiilor de vehicule mai lungi permise în ultimii ani în Europa.

Scania a introdus și o nouă gamă de cutii de viteze automatizate. Primul membru al noii familii este G33CM, care poate fi cuplată la cele patru noi versiuni V8 și la motoarele de 13 litri de 500 și 540 CP. Scania a investit peste 400 de milioane de euro în dezvoltarea noilor cutii de viteze, care suportă un cuplu de până la 3.700 Nm. Ele asigură o manevrabilitate mai bună, schimbând treptele mai lin și la turații mai reduse, pentru un consum mai mic. Primele camioane cu noile cutii G33CM vor fi produse în primul trimestru al anului 2021.

Noul motor Scania V8 de 770 CP

Cel mai impresionant membru al noii game V8 este motorul DC16 123, de 770 CP. Noul motor utilizează un sistem de post tratare bazat doar pe SCR (cu injecție dublă de AdBlue). De asemenea, noua turbină are o turbină mai simplă și mai robustă, cu geometrie fixă.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Deficitul de șoferi de TIR din România acoperit parţial cu personal din Filipine

Pe fondul plecării masive a șoferilor români în țări cu salarii mai...

CamioaneNoutati

Preţul camioanelor nepoluante trebuie să scadă la jumătate pentru a concura cu modelele diesel

Preţul camioanelor fără emisii poluante trebuie să se reducă la jumătate pentru...

CamioaneNoutati

IAA Transportation 2024: Daimler Truck pune accentul pe transportul pe distanțe lungi fără emisii

Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din...

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...