Iveco are un stand revoluționar la expoziția IAA 2018, dedicat în totalitate soluțiilor alternative de propulsie: electric, CNG, LNG. În plus, Iveco a renunțat la Hanovra și la suprastructurile operate de motoare diesel.
Pentru transportul urban, soluția fără emisii a mărcii este compusă din Daily Electric Minibus și autobuzul complet electric Heuliez Bus GX ELEC. De asemenea, noua generație IVECO BUS Crealis dispune de tehnologia In-Motion-Charging, care combină liniile electrice aeriene cu o unitate de stocare la bord.
Pentru transport public suburban este adoptată soluția CNG, mai precis IVECO BUS Crossway Low Entry Natural Power cu rezervoare integrate în plafon și o autonomie de până la 600 km.
Pentru transport urban și suburban de mărfuri, Iveco prezintă diferite modele Daily Natural Power, echipate cu motor de 3 litri alimentat cu CNG, patru dintre acestea cuplate transmisia automată Hi-Matic cu 8 trepte.
Și la tonaje mai mari, aplicațiile urbane și regionale pot fi efectuate cu alimentare CNG. Iveco prezintă la IAA două modele Eurocargo pentru servicii municipale, ambele în versiuni CNG compatibile cu standardul de emisii EURO VI D, care va intra în vigoare peste un an.
Unul dintre modele, realizat în parteneriat cu Johnston Engineering, este echipat cu o suprastructură de măturătoare stradală ce combină motorul CNG al camionului cu o transmisie hidrostatică. Astfel se obține o reducere drastică a emisiilor față de o măturătoare convențională, care folosește de obicei un al doilea motor diesel pentru suprastructură.
O altă noutate în industrie este noul Stralis NP de 400 CP, în versiune rigid de 26 de tone, echipat cu o suprastructură frigorifică Carrier Supra® CNG. Vehiculul realizat în parteneriat cu Carrier Transicold este astfel o soluție alimentată 100% cu gaz natural.
Pentru transporturile pe distanțe lungi, soluția Iveco este tehnologia LNG, cu modelul Stralis NP și în special noul Stralis NP 460. Iveco prezintă la Hanovra numeroase modele articulate și rigide, inclusiv un tractor 6×2 LNG cu autonomie 750 km, un tractor 4×2 cu autonomie de 1.600 km și un tractor LNG low cu autonomie de 1.150 km.
O altă premieră în industrie este modelul Stralis X-Way Natural Power de 400 CP echipat cu un mixer de beton electric produs de CIFA. Camionul este alimentat cu bioCNG, iar mixerul de beton plug-in hibrid este operat de un motor electric alimentat de o baterie litiu-ion. Modelul are și un sistem de recuperare a energiei cinetice în timpul frânării.
Comentați?