Ford Trucks a prezentat astăzi, la expoziția IAA de la Hanovra, noul său autotractor pentru distanțe lungi. Modelul a primit deja premiul Camionul Anului 2019.Noul autotractor Ford Trucks a câștigat primul său mare premiu încă înainte de lansare. Noul model a primit 126 de puncte din partea juriului International Truck of the Year, depășindu-și contracandidații: noua gamă urbană de la Scania si seriile Volvo FH/FM alimentate cu LNG.
Marca heavy-duty a Ford Otosan a făcut mari progrese în ultimii ani. Bazându-se pe camioane relativ simple și accesibile, dar robuste și fiabile, Ford Trucks a depășit treptat granițele Turciei și a cucerit adepți în Orientul Mijlociu, Africa, Rusia și estul Europei. În prezent, marca este prezentă în 32 de țări, iar până la finalul anului numărul acestora va crește la 40. Până la sfârșitul lui 2020, Ford Trucks își propune să ajungă în 50 de țări.
Inevitabil, această extindere se va face și spre vestul Europei. Pentru ca acest lucru să fie posibil, era însă nevoie de o gamă completă. Ford Trucks era foarte bine reprezentată în sectoarele de construcții, vehicule specializate și transporturi regionale, dar nu avea un vârf de gamă pentru transporturile internaționale.
Acum, Ford Trucks intră puternic în segmentul transporturilor pe distanțe lungi, cu o cabină de 2,5 metri lățime. La dezvoltarea cabinei au participat și clienți interni și externi, cu 900 de șoferi și 44 de manageri de flotă intervievați. Pentru a garanta fiabilitatea, noul model a fost testat de-a lungul a 5 milioane de kilometri, parcurși în 11 țări de pe 4 continente.
Deocamdată este vorba de o singură versiune pentru distanțe lungi, dar una cu performanțe mai mult decât onorabile. Noua cabină are o lățime de 2,5 metri, cu 20 cm mai mult decât era disponibil până acum în gama Ford Trucks. Cabina are podea plană și o înălțime interioară de 2.160 mm, iar între patul de jos și plafon avem 1.685 mm. Noua versiune a motorului Ecotorq a ajuns la 500 CP și este cuplată la o transmisie automată cu 12 viteze. Intervalul maxim de service al camionului este de 120.000 km.
Producția noului model va începe în luna octombrie. Lansarea oficială în România va avea loc de asemenea înainte de sfârșitul lui 2018, iar startul livrărilor la începutul anului viitor.
Comentați?