Interviu: În criză, transportatorii vor căuta camioane cu costuri mici de operare, precum Ford F-Max
Home Camioane Interviu: În criză, transportatorii vor camioane cu costuri mici de operare, precum Ford F-Max
CamioaneNoutati

Interviu: În criză, transportatorii vor camioane cu costuri mici de operare, precum Ford F-Max

98

Silviu Enache, National Sales Manager Heavy On la Ford Trucks România, ne-a declarat într-un interviu că mizează în acest an pe modelul F-Max, deoarece în momentele dificile transportatorii se îndreaptă spre camioanele care oferă costuri mici pe km parcurs.

Câte unități F-MAX sperați să vindeți în acest an, având în vedere și rezultatele din primele 3 luni? Dar din celelalte modele Ford Trucks pentru transport rutier?

Pentru a face o estimare, care în acest moment nu poate fi foarte exactă, trebuie evaluat contextul în care ne aflăm. Factorii de care trebuie să ținem cont sunt evoluția pieței, evoluția produsului, contextul european, criza COVID-19 și istoricul livrărilor 2019-2020.

Piața este într-o continuă scădere, avem 9 luni consecutive, comparând aceeași luna din 2 ani consecutivi. Această scădere este cauzată în mod special de contextul european și de Pachetul de Mobilitate. Criza sanitară a fost un factor agravant, care, după părerea mea, va afecta evoluția pieței cel puțin până la sfârșitul anului 2020.

Interviu cu Silviu Enache (Ford Trucks): Obiective pentru modelul F-Max

Cu toate ca piața este în scădere, noi considerăm că F-Max va avea un loc bine meritat printre autotractoarele vândute în România. Îmi argumentez afirmațiile tocmai pe această piață în scădere, care îi va îndruma pe transportatori în alegerea unui autotractor care are cel mai mic cost/km. Mă bazez și pe faptul că anul acesta produsul F-Max a ajuns la maturitate (din punct de vedere tehnic), are unul dintre cele mai scăzute costuri totale de proprietate (TCO) de pe piață și nu în ultimul rând pe faptul că rețeaua de service în Europa s-a îmbunătățit considerabil.

În anul 2019 am reușit să livrăm 154 de vehicule ”heavy on”, dintre care 109 au fost F-Max. Anul acesta am livrat în primul trimestru 31 de unități F-Max, iar cota de piață a crescut de la 0,5% în 2019 la 3,4% în 2020. Aceste cifre dovedesc preferința în creștere a transportatorilor români pentru F-Max. Ținând cont de toate acestea, estimez că vom vinde anul acesta aproximativ 200 de unități F-Max și aproximativ 50 de unități 1848XHR și șasiuri.

Ce cotă de piață v-ați propus în acest an în segmentul de cap tractor pentru transport internațional?

Anul acesta ne propunem o cotă de piață de 5%, un obiectiv foarte ambițios pentru un produs tânăr, dar realizabil.

Interviu cu Silviu Enache (Ford Trucks): Care sunt principalele avantaje ale modelului F-MAX în raport cu concurența?

Ca să ajungem la cota de piață de 5% ne bazăm în primul rând pe costul total de proprietate (TCO) foarte scăzut al noului F-Max. Costul de proprietate este redus datorită a 3 factori:

  • F-Max are un consum mic de carburant, datorită aerodinamicii îmbunătățite cu 11%, a cuplului motor de 2.500 Nm care se obține pe o plajă foarte largă, începând de la o turație foarte scăzută (900-1.400 rpm), a cutiei de viteze ZF Traxon cu un randament de 99% și a raportului final de transmisie de 1:2,47 pentru autotractoarele cu înălțime de cuplare 1100 mm, ceea ce înseamnă o turație de 1.100 rpm la viteza de 90 km/h. În plus, toate elementele inteligente ale motorului (alternator care încarcă doar când vehiculul este în pantă sau decelerează, compresor decuplabil, pompă de servo cu debit variabil), care aduc o economie suplimentară de carburant, sunt dotări standard.
  • Costurile scăzute cu reparațiile și mentenanța se datorează contractelor de service cu costuri reduse pentru clienții noștri.
  • Iar prețul de achiziție va aduce economie pentru clienții noștri încă de la început.

Pentru șoferi, noul F-Max oferă una dintre cele mai mari cabine de pe piață (capul tractor este aproape de dimensiunile maxime permise: 2,55 m lățime x 3,97 m înălțime). Dotările pentru confort (scaune premium, volan multifuncțional îmbracat în piele și cu multiple variante de reglare, frigider de 38 l, al doilea pat complet pliabil, husele paturilor detașabile, spatii de depozitare de 790 litri, excelenta izolare a cabinei) sunt de asemenea în echiparea standard.

Știm că întodeauna valoarea adăugată a serviciilor este cea care face diferența dintre pierdere și profit, iar noi am venit și cu soluții telematice de gestionare a flotelor, cadou pentru primi doi ani de activitate.

Dintre clienții care au introdus în operațiuni modelul F-MAX, câți au comandat ulterior și alte unități?

Din fericire pentru noi, majoritatea clienților care au cumpărat acest model au comandat în continuare F-Max. Acesta este cel mai bun semnal pe care îl avem din piață și ne mândrim cu modelul nostru pentru transport internațional.

Cu ce noutăți vine modelul F-MAX în acest an?

Anul acesta, F-Max activează funcția Connect Track, care permite clienților să fie și mai conectați cu camioanele lor. De asemenea, funcția ACC va fi disponibilă fără intarder. În plus, capacitatea maximă a rezervoarelor a crescut de la 1.050 la 1.350 de litri, pentru o autonomie operațională mai mare.

Când vor fi lansate noi versiuni F-MAX (mai multe axe, eventual alte versiuni de putere sau sisteme de propulsie)?

Prioritate în acest moment este îmbunătățirea actualului model F-Max, dezvoltarea rețelei de service și scăderea consumului de carburant.

Citește și:

Test Ford Trucks F-MAX: Camionul poporului

Totul despre Ford Trucks F-MAX, Camionul Anului 2019

Camion Ford F-Max pentru Crucea Roșie România

Camioanele din est care și-au propus să ”spargă” monopolul vesticilor

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Noutati

Bosch se dezvoltă cu software și tehnologie pentru camioane și furgonete

Transportul de marfă este un pilon important al economiei. Pentru a beneficia...

CamioaneNoutati

Din 1 ianuarie 2025 se aplică „Rovinieta de Braşov”

De la începutul anului viitor, pe mai multe drumuri administrate de Consiliul...

FeroviarNoutati

Contractul cu polonezii de la PESA merge înainte

Și Curtea de Apel a respins contestația depusă de Alstom la reevaluarea...

NoutatiTehnologie

4,3 milioane de roboți industriali în uzinele din întreaga lume la finele lui 2023

Pentru al treilea an la rând, numărul roboţilor instalaţi în uzinele din...