Etichetarea anvelopelor de camion devine obligatorie din mai 2021
Home Noutati Etichetarea anvelopelor de camion devine obligatorie din mai 2021
Noutati

Etichetarea anvelopelor de camion devine obligatorie din mai 2021

76

Parlamentul European a aprobat noul sistem de etichetare a anvelopelor, care își propune să reducă emisiile generate de transporturi. Astfel, din mai 2021 devine obligatorie și etichetarea anvelopelor de vehicule grele (C3), pentru care în prezent nu este cerută eticheta UE.Peste un an, etichetarea anvelopelor de camion va deveni mai precisă, astfel încât clienții vor putea alege mai ușor modelele care reduc consumul.

Noua etichetare va oferi informații despre eficiența consumului, aderența în mediu umed și zgomotul de rulare exterior. În viitor vor fi adăugate în etichetare și informații despre durata de viață, abraziune, anvelopele reșapate și aderența pe zăpadă și gheață. În schimb, se păstrează actualul cod de clasare, cu litere de la A la G și culori de la verde la roșu.

Parlamentul European a votat noile reguli joi. Acordul mai trebuie adoptat formal de țările UE, în Consiliul de Miniștri. Apoi, potrivit PE, va intra în vigoare de la 1 mai 2021. De la această dată devine obligatorie și etichetarea anvelopelor de camion.

Parlamentul European susține că noul sistem ar putea reduce emisiile de CO2 cu 10 milioane de tone în fiecare an. Comisia Europeană făcuse deja din 2018 o propunere pentru o mai bună etichetare a anvelopelor. De asemenea, informațiile de pe anvelope ar trebui să fie mai vizibile și mai precise.

”Noul regulament își propune să le ofere clienților informații clare, relevante și comparabile când aleg un model de anvelope. Nu este vorba doar de emisiile de CO2 cauzate de arderea combustibilului. Particulele generate de frecarea anvelopelor cu asfaltul cauzează o mare parte din cantitatea de microplastic din mediu”, a spus raportorul finlandez Henna Virkkunen.

Citește și:

Ghid de reguli și proceduri în caz de pană în Europa

Sfaturi Michelin pentru camioanele parcate timp îndelungat

Continental explică ultimele regulamente privind emisiile și simularea VECTO

Care sunt riscurile folosirii unor anvelope de iarnă pe timp de vară

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...

LogisticăNoutati

DP World România primește certificarea Great Place to Work

DP World România, filiala unuia dintre cei mai mari furnizori de servicii...

LogisticăNoutati

DSV va prelua DB Schenker, prezent și în România, printr-o tranzacție care se ridică la 14 miliarde de euro

Grupul danez de transport DSV A/S a câştigat cursa pentru achiziţionarea divizii...

CamioaneNoutati

Elveția, noua piață pentru Ford Trucks

Ford Trucks a intrat pe piața din Elveția, ca parte a strategiei...