Parlamentul European a aprobat noul sistem de etichetare a anvelopelor, care își propune să reducă emisiile generate de transporturi. Astfel, din mai 2021 devine obligatorie și etichetarea anvelopelor de vehicule grele (C3), pentru care în prezent nu este cerută eticheta UE.Peste un an, etichetarea anvelopelor de camion va deveni mai precisă, astfel încât clienții vor putea alege mai ușor modelele care reduc consumul.
Noua etichetare va oferi informații despre eficiența consumului, aderența în mediu umed și zgomotul de rulare exterior. În viitor vor fi adăugate în etichetare și informații despre durata de viață, abraziune, anvelopele reșapate și aderența pe zăpadă și gheață. În schimb, se păstrează actualul cod de clasare, cu litere de la A la G și culori de la verde la roșu.
Parlamentul European a votat noile reguli joi. Acordul mai trebuie adoptat formal de țările UE, în Consiliul de Miniștri. Apoi, potrivit PE, va intra în vigoare de la 1 mai 2021. De la această dată devine obligatorie și etichetarea anvelopelor de camion.
Parlamentul European susține că noul sistem ar putea reduce emisiile de CO2 cu 10 milioane de tone în fiecare an. Comisia Europeană făcuse deja din 2018 o propunere pentru o mai bună etichetare a anvelopelor. De asemenea, informațiile de pe anvelope ar trebui să fie mai vizibile și mai precise.
”Noul regulament își propune să le ofere clienților informații clare, relevante și comparabile când aleg un model de anvelope. Nu este vorba doar de emisiile de CO2 cauzate de arderea combustibilului. Particulele generate de frecarea anvelopelor cu asfaltul cauzează o mare parte din cantitatea de microplastic din mediu”, a spus raportorul finlandez Henna Virkkunen.
Citește și:
Ghid de reguli și proceduri în caz de pană în Europa
Sfaturi Michelin pentru camioanele parcate timp îndelungat
Continental explică ultimele regulamente privind emisiile și simularea VECTO
Care sunt riscurile folosirii unor anvelope de iarnă pe timp de vară
Comentați?