Elveția este prima țară care va folosi pe scară largă alimentarea cu hidrogen
Home Servicii Elveția este prima țară care va folosi pe scară largă alimentarea cu hidrogen
ServiciiTehnologie

Elveția este prima țară care va folosi pe scară largă alimentarea cu hidrogen

146

Elveția este prima țară din Europa și din luma care va folosi pe scară largă alimentarea cu hidrogen a autoturismelor și vehiculelor comerciale. Recent a fost deschisă prima stație de alimentare cu hidrogen ”verde”, dar până la finalul anului vor fi funcționale 6. Iar planurile până în 2025 sunt impresionante.Elveția este pregătită să lanseze o revoluția ecologică. După o perioadă pilot de câțiva ani, membrii asociației H2 Mobility Switzerland și partenerii lor accelerează instalarea noului sistem de electromobilitate. Autoturismele și vehiculele comerciale electrice vor fi alimentate cu hidrogen ”verde”, produs fără emisii de CO2, cu ajutorul energiei hidroelectrice, fotovoltaice și eoliene.

Recent a fost deschisă prima stație de alimentare cu hidrogen ”verde”, operată de AVIA, în St. Gallen. Aceasta este a doua stație publică de alimentare cu hidrogen din Elveția, după cea operată din 2016 de Coop în Hunzenschwil. Până la finalul anului vor fi funcționale 6 stații de hidrogen pe ruta dintre lacurile Constance și Geneva, în St. Gallen, Rümlang, Hunzenschwil, Zofingen, Berna și Crissier. Acestea vor oferi hidrogen pentru vehicule comerciale (la 350 bar) și autoturisme (la 700 bar).

Planuri pentru 1.600 de vehicule comerciale

Hyundai XCIENT Fuel CellÎn acest an vor circula în Elveția și primele 50 de camioane cu remorcă Hyundai XCIENT Fuel Cell, cu o capacitate totală de 36 de tone. Până în 2023, stațiile de alimentare cu hidrogen ar trebui să acopere toată Elveția. De asemenea, până în 2025, numărul planificat de vehicule comerciale alimentate cu hidrogen este de 1.600. La acestea se alătură autoturismele ecologice alimentate cu hidrogen. Hyundai și Toyota vând deja în Elveția autoturisme electrice cu celulă de combustie alimentată cu hidrogen.

Spre deosebire de sistemul din Germania, bazat pe subvenții de la stat, ecosistemul de hidrogen din Elveția este unul dezvoltat în totalitate de sectorul privat. De la producerea hidrogenului la utilizarea în vehicule, fiecare element al ciclului se face fără emisii de CO2.

Ciclul începe cu Hydrospider AG, care produce hidrogen ”verde” la noua facilitate de la hidrocentrala Gösgen din cantonul Solothurn. Hidrogenul este produs doar cu ajutorul energiei electrice provenite din surse regenerabile (apă, soare și vânt).

Elveția este prima țară care va folosi pe scară largă alimentarea cu hidrogenHyundai Hydrogen Mobility AG plănuiește să importe 1.600 de camioane electrice alimentate cu hidrogen până în 2025. Primele 10 camioane au plecat deja spre Europa, iar până la finalul anului vor putea fi folosite în Elveția 50 de unități Hyundai XCIENT Fuel Cell. Ele vor fi închiriate în regim pay-per-use companiilor de transport și logistică din Elveția.

Membrii asociației H2 Mobility Switzerland vor construi infrastructura națională de realimentare cu hidrogen. Stațiile care vor oferi hidrogen ”verde” vor folosi indicativul H2 ZERO.

Avantajele hidrogenului

Mobilitatea bazată pe hidrogen este avantajoasă atât pentru utilizatori, cât și pentru mediu. Hidrogenul poate fi produs local, asigurând independență energetică. Utilizarea este ecologică, singurele emisii fiind cele de vapori de apă. Propulsia electrică este silențioasă și eficientă, iar timpul de alimentare este mic.

Acest tip de mobilitate poate echilibra sistemul energetic, deoarece furnizorii pot folosi excesul de electricitate produsă din surse regenerabile pentru a produce hidrogen ”verde”. Hidrogenul are și avantajul că poate fi stocat și utilizat ulterior.

”Sectorul privat din Elveția a creat ceva cu totul unic. Mulți credeau că industria hidrogenului va rămâne o viziune utopică a viitorului. Elveția demonstrează că vehiculele comerciale și autoturismele electrice pot fi alimentate cu hidrogen curat și conduse fără emisii de CO2. Este un sistem economic viabil, cu avantaje uriașe pentru mediu și pentru utilizatori. Realimentarea durează doar câteva minute, propulsia este 100% electrică, iar performanțele sunt minunate. Totul fără emisii poluante”, a declarat Bertrand Piccard, fondator al World Alliance for Clean Technologies.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutatiServicii

Bridgestone lansează două anvelope noi pentru camioane

Bridgestone EMEA anunță lansarea noilor anvelope Bridgestone M-Steer 002 și Bridgestone M-Drive...

NoutatiServicii

Suport pentru tranziția energetică

PACCAR Parts introduce PACCAR Power Solutions. Acest nou departament oferă DAF și...

NoutatiTehnologie

Bosch lansează un serviciu inovator în timp real pentru milioane de vehicule

Ceață densă, ploaie abundentă, un autovehicul avariat în spatele unei curbe: în...

CamioaneNoutatiTehnologie

Scania deschide accesul la ecosistemul digital

Conceptul de flotă completă este răspunsul Scania la realitățile industriei de transport...