Selina va achiziționa 100 de basculante Ford Trucks Beniamin Rus Gabriel Tudor
Home Noutati Selina va achiziționa 100 de basculante Ford Trucks
Noutati

Selina va achiziționa 100 de basculante Ford Trucks

107

După ce a achiziționat în 2019 un număr de 22 de basculante Ford Trucks, pe care le-a testat intens în regim de șantier și balastieră, Grupul Selina a decis să intre într-un parteneriat exclusiv cu Cefin pentru livrarea de autovehicule de construcții. Pentru 2020, Selina a decis deja achiziționarea a 100 de basculante. Interviu cu Beniamin Rus, patronul grupului Selina.

Ce ne puteți spune, pe scurt, despre Grupul Selina?

Grupul s-a format în jurul firmei Selina, care s-a înființat în 1991. În 2001 am achiziționat Trameco, în 2004 a apărut și Drumuri Bihor. Mai nou, Drum Asfalt și alte câteva firme care nu au legătură directă cu construcțiile. Suntem printre cele mai puternice companii când vine vorba de infrastructură, deoarece am rezistat în perioada de criză. În prezent avem asigurate contracte de peste 200 de milioane de euro și am început să investim în echipaje și echipamente.

Ce lucrări aveți în acest moment?

Noi facem legătura dintre Vama Borș și DN 19 (Oradea – Satu Mare), lucrăm în asociere la sala de sport de 5.000 de locuri din Oradea, avem reabilitarea DN 76, unde finalizăm o parte în acest an și restul anul viitor, alt drum național ne așteaptă se semnăm contractul. Așteptăm răspunsul pentru alt sector de autostradă de 28 km unde am câștigat dar sunt contestații. Și în continuare mergem la alte licitații. Sperăm să ajungem la un nivel în care să avem nevoie de 200-300 de autobasculante în fiecare an.

Cum a început colaborarea dumneavoastră cu Ford Trucks?

În urmă cu ceva mai bine de un an, Selina a demarat achiziția unor basculante 6×4 și am decis să mergem pe un producător nou, pe care nu-l cunoșteam și de ale cărui produse ne-am temut puțin în prima fază. Am ales un model care semăna cu fostele autobasculante românești, care ne scoteau din necaz în locurile mai puțin spațioase. Am fost foarte mulțumiți atât de noile basculante, cât și de colaborarea cu Ford Trucks. În urmă cu câteva luni am decis să mergem mai departe cu achiziția de vehicule 8×4, pe care le-am introdus imediat la autostradă și le-am folosit într-un regim foarte susținut. O lună întreagă s-a lucrat pe ele aproape 24 de ore pe zi, cu pauzele de rigoare duminica și atunci când făceau șoferii schimb. Le-am folosit în două schimburi să vedem cât pot duce, alături de produse ale celor mai renumiți producători din domeniu: Volvo, Scania și MAN. Spre surprinderea și bucuria noastră, la o evaluare după un timp relativ scurt, camioanele Ford Trucks sunt acolo, s-au încadrat la parametrii modelelor mult mai titrate.

Ați mai lucrat și înainte cu Cefin?

Înainte de prima achiziție nu mai lucrasem cu Cefin, dar trebuie să recunosc că până în prezent avem o relație de excepție. Sper să menținem acest model de colaborare benefică mulți ani de acum încolo. Atât timp cât ne țin aproape și echipamentele pe care ni le livrează sunt la parametrii prezentați înainte să semnăm un contract și ele confirmă în teren, atunci colaborarea va funcționa. Ne convine un parteneriat cât mai exclusiv, e mai ușor de lucrat cu un singur furnizor. Deocamdată pariem pe Ford și sperăm să nu ne dezamăgească.

Ce pondere are marca Ford în flota dumneavoastră?

În ultimul timp am achiziționat doar camioane Ford. Asta nu înseamnă că am renunțat definitiv să colaborăm cu ceilalți producători. În acest moment avem 22 de camioane Ford, ceea ce înseamnă cam 15-20% din flota noastră. Dar pentru anul viitor avem discuții pentru achiziția a 100 de unități noi. Necesarul nostru este mai mare de atât, dar întotdeauna achiziționăm camioane doar pentru 50% din cât credem noi că avem nevoie, iar restul le închiriem.

Vă doriți și un serviciu de închirieri de la Cefin?

Am discutat deja cu Cefin despre posibilitatea introducerii unui serviciu de închiriere de vehicule. Dar ce mi-a plăcut la ei a fost că i-am văzut deschiși la absolut orice propunere. M-au impresionat deoarece cunosc bine această afacere. Eu cred că dacă mâine le cer să-mi închirieze două mașini, în virtutea relației de parteneriat strategic pe care o avem, nu cred că mă vor refuza.

Ce părere aveți despre camioanele Ford?

Câteva luni sau un an este un timp scurt pentru o evaluare exactă în construcții, unde camioanele au o durată de viață de aproximativ 10 ani. Dar camioanele Ford Trucks s-au prezentat până acum puțin peste așteptările noastre cele mai optimiste. Având în vedere prețul foarte bun, mă așteptam ca vehiculele Ford Trucks să aibă câteva derogări de la calitate. Nu știu dacă electronica este la fel ca la celelalte modele concurente, dar eu personal am dorit cât mai puțină electronică. Pe mine mă interesează fiabilitatea și prețul pe tona transportată.

Folosim camioanele Ford la toate operațiunile: transport de pământ, balast, beton, piatră spartă, asfalt. Se lucrează în condiții destul de grele, de balastieră, șantier, drumuri tehnologice și foarte puțin pe asfalt. Și într-un ritm foarte susținut. În 4 luni de zile am scos dintr-o singură balastieră peste 1,3 milioane de tone de balast. Ținând cont și de modul de exploatare, până acum am avut doar probleme minore cu camioanele Ford. Am avut probleme mai mari cu mărci mult mai renumite.

Care sunt punctele forte ale produselor și serviciilor Ford Trucks?

Camioanele Ford sunt solide, foarte legate și răspund foarte bine în condițiile de șantier. Acolo excelează, poate că la drum lung să nu ocupe primele poziții. Nu sunt limuzine, să circule doar pe asfalt. Sunt mașini care se mai lovesc de un mal, aruncă roata într-o groapă mare, rămân suspendate. Când pui un șofer să lucreze și noaptea și ziua, astfel de lucruri se mai întâmplă. Mașinile Ford le-am folosit intens deoarece am vrut să grăbim puțin faza de evaluare. Voiam să comandăm alte unități și trebuia să fim cât se poate de informați. Consumul a fost și el surprinzător de bun, ne așteptam să fie mult sub celelalte modele. Însă nu putem face o comparație foarte exactă, deoarece condițiile de utilizare nu au fost identice. Deocamdată, consumul nu este absolut deloc un dezavantaj. Și să nu uităm de diferența de preț de achiziție, cu un avantaj de peste 10% pentru Ford Trucks. Timpii de livrare au fost de asemenea foarte buni. Și peste toate este colaborarea cu Cefin. Noi am avut o colaborare foarte bună și cu ceilalți furnizori. Doar că ceilalți nu au fost atât de atenți ca cei de la Cefin. În acest moment, camioanele Ford Trucks au cel mai bun cost pe tona transportată din flota noastră. Dar mașinile sunt încă noi, aștept să mai văd și peste câțiva ani.

Articol din revista Cargo&Bus 277 (Noiembrie 2019)

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

LogisticăNoutati

Packeta România crește rețeaua de magazine online și selleri parteneri

Packeta România și-a a extins rețeaua de magazine online și selleri parteneri...

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

Noutati

IVECO și CNR confirmă eficiența bio-CNG-ului pentru decarbonizarea transporturilor

IVECO, lider în propulsia alternativă, promovează un studiu realizat de Institutul de...

AerianNoutatiTransportatori

TAROM continuă tradiția de a transporta Echipa Olimpică a României

În calitate de partener oficial al Comitetului Olimpic și Sportiv Român (COSR),...