Detalii despre sistemul TSM de cântărire dinamică din Ungaria

Asociația patronală maghiară NiT Hungary a organizat o întâlnire privind sistemul de cântărire dinamică "TSM" (Tengely súly mérőrendszer) introdus în teste de autoritățile maghiare la data de 19 septembrie, la care a participat și o delegație FORT.
TMS

La întâlnirea informală a luat parte și Thoroczkay Zsolt, șeful serviciului Infrastructură Rutieră din cadrul Ministerului Național al Dezvoltării Ungar (funcție echivalentă cu cea de secretar de stat în România). Dezbaterile au vizat problemele ce pot apărea în momentul implementării efective (după perioada de testare) a sistemului TSM, la începutul anului viitor.

Sistemul va funcționa pentru autovehiculele de peste 20 de tone, inclusiv autocare. La măsurătorile de probă, din 4 autocare, 3 au avut suprasarcină pe axa (axele) din spate. Acest lucru este cauzat în special de fenomenul răspândit de transport marfă (coletărie) cu autocarul. Acest fenomen este urmărit de autoritățile maghiare, care vor să împiedice depășirea greutății vehiculelor.

Cert este că se va înființa o divizie specială de control, compusă din 70-100 de controlori, care vor opri (în urma alertelor furnizate de sistem) doar autovehiculele străine, deoarece deocamdată nu se va putea implementa o legătura cu autoritățile de înmatriculări din toate țările UE și non-UE, pentru a trimite procesul verbal de amendă la firma care deține vehiculul depistat de sistemul TSM cu supragreutate. Controlorii vor avea dreptul de a bloca autovehiculele până la plata amenzii.

Perioada de arhivare a depășirilor de greutate este de 150 de zile. Asta înseamnă că, dacă cineva a fost surprins de sistem cu suprasarcină și nu a fost amendat de echipa operativă până la ieșirea din Ungaria, atunci când revine în această țară într-un interval de 150 de zile, este pasibil să fie amendat.

Sistemul TSM este deosebit de performant, el este integrat și cu sistemul EKAER (urmărirea fiscală a bunurilor comercializate / cumpărate de firmele din Ungaria), totodată urmărește foarte mulți parametri (viteză, includere în urmărire europeană pe diferite tematici). Totuși, nu toate componentele posibile vor fi folosite de sistemul TSM, ci doar cele care pot fi exploatate în conformitate cu legislația UE.

Amenda de suprasarcină se poate aplica din 8 în 8 ore. Astfel, dacă cineva este depistat cu suprasarcină de sistemul TSM la intrarea în Ungaria și dacă nu traversează teritoriul în mai puțin de 8 ore, după aceasta fiind înregistrat din nou cu aceeași depășire de tonaj, atunci este pasibil să mai fie amendat încă o dată.

Adaugati comentariu