Home Camioane România, locul 2 în finala internațională Optifuel Challenge 2017
CamioaneTransportatori

România, locul 2 în finala internațională Optifuel Challenge 2017

28

Șoferul român Adrian Ţintea, de la compania Ţintar Spedition, a câştigat locul al doilea în finala internaţională Renault Trucks Optifuel Challenge 2017, la care au concurat cei mai eficienţi 29 de şoferi din 29 de ţări. Aceasta este cea mai bună performanță a unui șofer din România în istoria acestui concurs.

Optifuel Challenge răsplăteşte o dată la doi ani cei mai buni eco-șoferi, respectiv cel mai bun raport între consum şi viteza medie, astfel încât proba de concurs să reprezinte cât mai fidel necesităţile unei curse normale de transport. În această finală s-au întrecut 29 de şoferi din 29 de ţări, selectaţi pe plan local din peste 2.500 de concurenţi. Primul loc i-a revenit lui Plamen Ivanov (Bulgaria), urmat de Adrian Ţintea (România) şi de Jockhen Becker (Luxemburg). Finala desfășurată în data de 18 octombrie, la Toledo (Spania), a adus o mare noutate: pentru prima dată, pe podiumul marii finalei Optifuel Challenge s-au aflat transportatori din sud-estul Europei.

Ca de fiecare dată, punctajul a fost dat în proporție de 10% de chestionarul teoretic privind conducerea raţională, 30% de consum, 30% de viteza medie şi 30% de stilul de condus economic. Traseul de aproximativ 40 minute, parcurs la volanul unui Renault Trucks T480 Optifuel, dotat cu motor de 13 litri, a fost deosebit de solicitant, cu multe dealuri, curbe, sensuri giratorii, intersecţii, dar şi o porţiune de autostradă, pentru testarea abilităţilor complete ale competitorilor.

Premiul obţinut de Adrian Ţintea este un voucher de service pentru companie în valoare de 5.000 euro şi încă un voucher de 2.000 euro pentru el personal. ”Ruta din finală a fost provocatoare, cu dealuri și multe sensuri giratorii. Sunt puțin dezamăgit că nu am câștigat camionul, deoarece am mers cu el o lună după ce am câștigat finala din România. Este un camion excelent, care mi-a permis să economisesc un rezervor de motorină la fiecare 11.000 km. Promit să câștig ediția viitoare”, a declarat Adrian Ţintea.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Demonstratorul tehnologic autonom Freightliner eCascadia

Daimler Truck își propune să ating ținta de a produce camioane cu...

Camioane

Renault, electrificare pe șantiere

Cu ocazia salonului Intermat, producătorul francez anunță lansarea primului vehicul de șantier...

Camioane

Euro NCAP, detalii despre primele teste de evaluare a siguranței camioanelor

Euro NCAP anunță în mod oficial o etapă importantă în dezvoltarea către...

Camioane

Scania câștigă pentru a noua oară testul comparativ Green Truck

În fiecare an, producătorii de camioane grele din Europa sunt invitați la...