DAF Trucks a prezentat modelul CF Electric într-o configurație șasiu rigid 6×2. Primele vehicule vor fi testate în acest an de companiile de reciclare olandeze HVC și ROVA.La începutul anului viitor, operatorul Cure va primi și un camion de gunoi electric 6×2 echipat cu macara. Toate prototipurile sunt echipate cu un sistem de propulsie VDL E-Power. Suprastructura acționată 100% electric este furnizată de VDL Translift.
De la finalul anului 2018, primele modele DAF CF Electric, în versiuni autotractor 4×2, sunt operate în mediu real de diverși transportatori olandezi. Camioanele fac parte dintr-un program intens de testare, unde sunt folosite în general pentru distribuție.
Deoarece camioanele electrice au emisii locale zero și zgomot redus de funcționare, CF Electric este ideal atât pentru distribuție urbană, cât și pentru aplicații precum colectarea deșeurilor menajere. Pentru această aplicație, DAF a proiectat un șasiu 6×2 cu axă directoare în spate, care oferă o sarcină utilă mai mare, dar și o manevrabilitate mai bună. Masa maximă admisă a noului CF Electric rigid 6×2 este de 28 de tone.
Ca și la autotractorul CF Electric, sistemul de propulsie VDL E-power oferă o putere de 210 kW și un cuplu de 2.000 Nm. Energia vine de la un pachet de baterii de 170 kWh, o capacitate suficient de mare pentru activitatea de colectare de deșeuri. Camioanele de gunoi revin la sediu odată la câteva ore, unde pot fi reîncărcate până la 80% din capacitate în doar 30 de minute.
Compania HVC lucrează în regiunile Noord-Holland, Rijnmond și Flevoland, iar ROVA în centrul și estul țării. Ambele companii vor utiliza camioane de gunoi cu încărcătoare laterale. Operatorul Cure din regiunea Eindhoven va utiliza un DAF CF Electric cu macara, pentru a colecta deșeurile din containere subterane.
Comentați?