Condiții speciale pentru transportul vaccinului anti-coronavirus
Home Transportatori Condiții speciale pentru transportul vaccinului anti-coronavirus
Transportatori

Condiții speciale pentru transportul vaccinului anti-coronavirus

261

În câteva săptămâni, primele vaccinuri anti-Covid ar putea primi autorizațiile finale, după care va începe una dintre cele mai complexe operațiuni logistice pentru distribuția sa în toate țările UE. Încărcătura nu este doar foarte sensibilă, ci și foarte valoroasă, astfel încât companiile de asigurări vor solicita condiții speciale pentru transportul vaccinului anti-coronavirus.Pentru a preveni furturile, printre aceste condiții speciale pentru transportul vaccinului se numără monitorizarea GPS, echipaj de doi șoferi, oprirea doar în parcări păzite sau chiar prezența unui vehicul escortă.

Un alt pericol este legat de întreruperea lanțului de frig. Serul trebuie transportat doar la o anumită temperatură, de până la -75 de grade Celsius, în funcție de producător. În caz de defecțiune a agregatului de răcire, întreaga încărcătură va fi distrusă. La fel se va întâmpla și cu cutiile al căror ambalaj vor suferi daune în timpul transportului.

Astfel, vaccinul va fi distribuit doar cu camioane frigorifice a căror temperatură este monitorizată permanent. Urmărirea GPS a vehiculelor va fi de asemenea o cerință de bază. Camioanele nu vor putea să părăsească ruta stabilită, iar opririle sunt permise doar în parcări securizate. Cel mai probabil, și opririle vor fi stabilite din timp.

În plus, vehiculele pot fi operate doar în echipaj, astfel încât vehiculul să fie supravegheat în permanență. În cazuri deosebite ar putea fi necesară chiar însoțirea camioanelor de vehicule escortă.

Totuși, încă rămân destui factori neclari. De exemplu, încă nu se știe unde vor fi produse vaccinurile pentru țările din UE. De accea, nu se știe dacă va fi nevoie și de o depozitare intermediară. De asemenea, producătorii au anunțat condiții diferite de păstrare pentru a menține viabilitatea vaccinurilor.

Vaccinul nu se va vinde pe piața liberă, el urmând a fi distribuit doar prin intermediul autorităților UE, care au negociat direct cu producătorii pentru achiziție. De aceea, este posibil ca și achiziția serviciilor de transport să se facă tot prin intermediul organismelor Uniunii Europene.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Olanda
CamioaneLogisticăNoutatiRutierTransportatori

Olanda: Zonele cu emisii zero duc la o creștere a numărului de autoutilitare și camioane electrice

O nouă analiză realizată de Clean Cities examinează impactul inițial al introducerii...

Ryan Air
AerianNoutatiTransportatori

Ryan Air comandă aeronave cargo electrice de la Beta pentru Alaska

Compania aeriană de transport marfă din Alaska, Ryan Air, a plasat o...

trenul
FeroviarNoutatiTransportatori

Numărul pasagerilor care au circulat cu trenul a scăzut cu 7,6% în primele șase luni din 2025

Numărul pasagerilor care au circulat cu trenul a fost, în primul semestru...

tarifele
CamioaneNoutatiTransportatori

Tarifele pe care le vor plăti transportatorii de marfă pentru fiecare km parcurs în România

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a anunțat deschiderea procedurii de transparenţă decizională pentru...