Camionul electric Mercedes-Benz eActros începe un nou test cu vânzătorul en-gros de hârtie Inapa din Ettlingen. eActros va fi folosit pentru distribuție de hârtie ambalată pe paleți către tipografiile din regiunea Karlsruhe.Vehiculul are o autonomie de aproximativ 200 km, iar în operațiunile Inapa va parcurge zilnic între 150 și 200 km. Bateriile vor fi încărcate peste noapte la depozitul din Ettlingen.
”Din 2018 testăm prototipuri eActros pentru a câștiga experiență pentru începerea producției de serie a camioanelor electrice în 2021. Prototipurile sunt testate într-o gamă largă de aplicații, alături de clienți avangardiști. Suntem încântați că Inapa va contribui la această etapă de dezvoltare”, a declarat Rico Claassen, Fleet Customer Manager la Mercedes-Benz Trucks.
”Protecția mediului și sustenabilitatea sunt printre cele mai importante obiective în industria de hârtie. Ca un lider al industriei, avem responsabilitatea de a alege soluții care merg mai departe decât activitățile economice actuale. eActros contribuie la strategia noastră de mediu și abia așteptăm să-l testăm în practică”, a spus și Frank Weithase, Chief Operating Officer al Inapa Deutschland GmbH.
Modelul eActros se bazează pe șasiul modelui diesel Mercedes-Benz Actros. Totuși, arhitectura vehiculului a fost adaptată complet pentru propulsia electrică, iar numeroase componente sunt specifice. Propulsia este asigurată de două motoare electrice aflate în apropierea butucilor roților spate. Puterea dezvoltată este de 2×126 kW, iar cuplul maxim de 2×485 Nm. Bateriile litiu-ion de 240 kWh pot fi încărcate în 3 ore (la 80 kW).
Experiența câștigată în primul an de teste practice a demonstrat că autonomia de aproximativ 200 km a lui eActros este total realistă, indiferent de sarcina utilă, rută sau topografie. De asemenea, caracteristicile dinamice au fost similare unui camion diesel.
În 2021, Mercedes-Benz va începe, la fabrica sa din Wörth, producția de serie a modelului eActros, în variante cu 2 și 3 axe. Performanțele versiunii de serie vor fi superioare prototipului în mai multe aspecte, inclusiv autonomie, putere și siguranță.
Comentați?