Home Noutati CNIR are de-acum director: Marin Griguță
Noutati

CNIR are de-acum director: Marin Griguță

29

CNIR, Compania de Investiții Rutiere, noua structură dedicată special doar marilor proiecte de autostrăzi, are director. Ministrul Transporturilor l-a numit în funcție pe Marin Griguță.

„L-am numit pe Marin Griguță în funcția de director general al CNIR. Companie ale cărei baze s-au pus încă din 2016, dar care a ajuns să fie operaționalizată abia anul acesta”, a anunțat ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. CNIR – Compania Națională de Investiții Rutiere – este noua instituție care urmează să gestioneze exclusiv implementarea marilor proiecte de infrastructură rutieră. Vorbim despre autostrăzi, drumuri expres, pasaje, centuri ocolitoare și drumuri de legătură. Actuala Companie de Drumuri – CNAIR, va rămâne doar cu administrarea drumurilor.

„Atingem astfel un obiectiv inclus în programul de guvernare și bifăm una dintre reformele prevăzute în PNRR. Compania Națională de Investiții Rutiere va livra marile proiecte de infrastructură ale României – autostrăzi și drumuri expres. Va avea obiective clare și măsurabile și va lucra pentru accelerarea acestora”, a mai spus Drulă.

Cine este noul șef al CNIR

Marin Griguță, noul director al CNIR, s-a născut în 1963, este inginer geolog, cu specializarea în geologie și geofizică la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj Napoca. Iar competențele sale profesionale sunt axate pe managementul lucrărilor de infrastructură feroviară, rutieră și aeroportuară, dirigenție de șantier și studii geotehnice.

Din 2015 și până în 2020 acesta a fost director Lucrări Civile la Qatar Rail în Doha. Companie unde a mai lucrat ca expert geotehnic între 2013 și 2014. Anterior a lucrat ca șef serviciu Inginerie Geologică la Max Bogl.

Tot conform CV-ului, printre proiectele la care a lucrat se numără Metroul din Doha, Tunelul Scheibengipfel Reutlingen și șoseaua de centură Reutlingen din Germania, dar și tunelul de cale ferată Angren-Pap din Uzbekistan, modernizarea aeroportului din Sibiu, construcția căii ferate de mare viteză Benghasi – Tobruk sau ICE – Nurnberg – Ingolstadt.

„Marin Griguță este un expert în domeniul său. Inginer, are o experiență de peste trei decenii în managementul lucrărilor de infrastructură feroviară, rutieră și aeroportuară. A lucrat pentru companii mari de profil din Germania și Qatar. Iar acum revine în România, fiind unul dintre primii specialiști care au spus „da” acestei provocări, pe care am numit-o „o nouă aventură frumoasă”, a menționat Cătălin Drulă.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Noutati

Bugetul CFR pe 2024, aprobat

Bugetul CFR pe 2024 a aprobat de Guvern, cu o alocare de...

Noutati

Amenzi de până la 100.000 de lei pentru nerespectarea prevederilor RO e-Transport

Sistemul RO e-Transport reprezintă o componentă esențială a efortului de digitalizare la...

Noutati

Reglementări mai stricte privind emisiile de CO₂ pentru camioane și autobuze

În viitor, în UE se vor aplica reglementări mai stricte privind emisiile...

Noutati

Statistici APIA pentru aprilie 2024

Vehiculele comerciale ușoare și minibusurile au înregistrat în aprilie 2024 o creștere...