Niciodată nu a fost mai ușor pentru un tănâr elev să deprindă primele noțiuni despre condusul camioanelor. O școală de șoferi din Germania folosește noul Mercedes-Benz Actros pentru lecțiile practice. Într-un moment în care tinerii sunt tot mai greu de motivat să devină șoferi profesioniști, rolul școlilor de profil devine din ce în ce mai important. Pentru a reuși în demersul lor, școlile au nevoie nu doar de instructori buni, ci și de camioane atrăgătoare. De aceea, școala de șoferi Verkehrsakademie Münsterland (VAM) din Ibbenbüren folosește din ianuarie cel mai tehnologizat camion existent în prezent pe piață. Noul Actros de școală este folosit pentru lecții de condus în oraș, pe autostradă și pe timp de noapte.
Camionul a fost configurat special pentru nevoile unei școli de șoferi. De exemplu, cabina este echipată cu un scaun suplimentar, plasat central, util mai ales în primele lecții. Scaunul central este prevăzut cu un set de pedale, ca și cel al pasagerului. Astfel, instructorul poate interveni oricând consideră că este necesar. În plus, vehiculul dispune de noile sisteme de asistență de la Mercedes-Benz Trucks: MirrorCam, Predictive Powertrain Control cu noi funcționalități sau Active Drive Assist care permite conducerea parțial autonomă.
”Imediat ce se familiarizează cu aceste sisteme, elevii devin încântați și văd rapid avantajele folosirii lor. În special elevii tineri sunt dispuși să încerce cu entuziasm noile sisteme de asistență. În plus, ei se simt ca acasă în noua cabină, cu cele două ecrane digitale ale sale. De aceea, noul Actros de școală are un potențial mai mare de a atrage tinerii către această carieră”, a declarat Daniel Autmaring, Manager la Verkehrsakademie Münsterland.
Un astfel de exemplu este MirrorCam, sistemul de camere video care a înlocuit oglinzile laterale. Sistemul oferă șoferului un câmp mai mare de vizibilitate. El este util în special în intersecții și sensuri giratorii, în timpul manevrelor sau în curbele strânse. Imaginile preluate de la camere sunt afișate în timp real pe două ecrane montate pe stâlpii cabinei. La fel ca oglinzile normale, monitoarele oferă atât o imagine principală, cât și una de unghi larg. Printre altele, instructorul le explică elevilor cum să folosească liniile ajutătoare ale sistemului MirrorCam pentru a aprecia mai bine distanțele dintre camion și obiectele din spatele lui.
Comentați?