Home Noutati Autobuzele electrice, peste 67% din flota globală până în 2040
NoutatiTehnologie

Autobuzele electrice, peste 67% din flota globală până în 2040

41

Autobuzele electrice vor reprezenta mai mult de 67% din flota globală a autobuzelor până în 2040, relevă un studiu realizat recent de BloomberNEF.

Industria automobilelor, la fel ca multe alte sectoare, este supusă unor cerințe considerabile de a conduce la reducerea emisiilor. Iar asta nu doar pentru a se conforma celei mai recente legislații. Ci si pentru a-și îndeplini responsabilitățile și a consolida rolul ei în crearea unui viitor ecologic pentru noi toți.

Transportul public va juca unul dintre rolurile importante în aceste sens. Avem nevoie de alternative ecologice pentru combustibili precum motorina sau benzina. Experții se așteaptă ca autobuzele electrice din transportul public local să înregistreze un spor de volum. Numărul lor urmează să crească de la 417.000 de unități în 2019 la peste 645.000 de unități în 2025. Cifră care echivalează deja cu aproximativ 39% din flota mondială de autobuze de transport public local.

Frânarea fiabilă, o prioritate pentru orice vehicul, deci și pentru autobuzele electrice

„Indiferent de tipul de propulsie, frânarea fiabilă este extrem de relevantă pentru siguranța fiecărui vehicul. Producătorii de frâne trebuie să fie capabili să acționeze flexibil pentru a echipa aceste vehicule extrem de avansate la cele mai înalte standarde. Și, de asemenea, mai există un aspect esențial în cadrul pieței aftermarket. Acela ca tehnicienii să poată accesa componentele de frână potrivite pentru a întreține autobuzele electrice. Pentru că siguranța și eficiența sunt pe primul plan.” afirmă Oliver Hill, Global Sales & Marketing Director IAM Commercial Vehicles, TMD Friction.

TMD Friction lucrează în strânsă legătură cu producătorii de vehicule și producătorii de sisteme de frânare. Țelul este acela de a găsi materialul de frecare ideal și pentru fiecare aplicație cu acționare electrică. Fie că este vorba de autobuzele electrice urbane sau autobuze de turism mari și grele.

De câțiva ani încoace, TMD Friction dezvoltă și produce plăcuțe de frână și garnituri pentru principalii producători chinezi de autobuze electrice. Ale căror vehicule sunt deja utilizate într-un număr mare de orașe și municipalități europene.

Formulă pentru viitor – mai puțin CO2, mai puțin plastic

Cererile pieței sunt în continuă creștere. Plăcuțele și garniturile de frână trebuie să fie:

  • mai silențioase,
  • mai confortabile
  • mai eficiente
  • mai ecologice.

„Dezvoltarea produsului este un proces continuu pentru noi. Calitatea și fiabilitatea sunt prioritățile noastre numărul unu. Investim peste 30 de milioane de euro în fiecare an pentru a ne asigura că produsele noastre sunt potrivite pentru fiecare nouă cerere” subliniază Bernd Rohrberg, vicepreședinte Vehicule comerciale R&D, TMD Friction.

Design ușor: Pentru a recunoaște eforturile privind reducerea greutății și a emisiilor de CO2, specialiștii în tehnologia frânării au dezvoltat o placă specială și ușoară pentru plăcuțele de frână cu disc. Grosimea redusă a plăcii posterioare este compensată de un strat intermediar care are o greutate mai ușoară decât oțelul, fără a afecta durata de viață și capacitatea de încărcarea plăcii. În plus, aceasta oferă și o uzură mai redusă a frânei.

Reducerea plasticului: TMD Friction revizuiește constant procesele pentru a reduce impactul asupra mediului, deoarece acesta nu se termină odată cu produsul finit. În prezent a economisit 40 de tone de plastic folosit an de an la îndepărtarea protecțiilor de pe discurile de frână înlocuindu-le cu un carton ondulat ecologic.

Angajamentul este unul pe termen lung și constă în căutarea activă de soluții ecologice adecvate pentru produsele destinate vehiculelor comerciale.

”Chiar dacă nu putem vedea plăcuțele de frână sau căptușeala, indiferent dacă suntem pasageri într-un autobuz în drum spre locul de muncă sau suntem în trafic pe autostradă și la sfârșitul unui blocaj ațintim un ochi asupra camionului ce se profilează în oglinda retrovizoare, nu ar trebui să uităm niciodată că acesta are o misiune extrem de importantă” spune Willmut Röhling, Senior Manager Vehicle Programme, TMD Friction.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Noutati

CNAIR impune luni restricţii de tonaj pe drumuri naţionale şi autostrăzi

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va impune, luni, restricţii...

Noutati

Sistemul RO e-Factura se extinde

Guvernul a extins prin Ordonanţă de urgenţă (OUG), în 21iunie, utilizarea sistemului...

Noutati

Cod Roşu de caniculă, restricții pentru camioane

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) emis primul Cod Roşu de caniculă din...

Noutati

IAA Transportation 2024: spre o expoziție cu adevărat globală și inovatoare

Cel puțin în ceea ce privește vehiculele comerciale, IAA Transportation 2024 va...