Mercedes‑Benz a livrat primul autobuz electric eCitaro de serie către compania de transport public Hochbahn AG din Hamburg. Acesta este primul autobuz electric eCitaro din comanda de 20 plasată de operatorul german.Till Oberwörder, șeful Daimler Buses, a livrat primul Mercedes-Benz eCitaro către Henrik Falk, președintele Hamburger Hochbahn AG, în prezența lui Peter Tschentscher, primarul orașuluif Hamburg.
„Hamburger Hochbahn AG este un pionier recunoscut al sistemelor alternative de propulsie în transportul public local. Prin eCitaro am dezvoltat un concept complex și sofisticat de autobuz urban care va face o contribuție decisivă la promovarea electromobilității în orașe”, a declarat cu această ocazie Till Oberwörder.
Hamburger Hochbahn operează aproximativ 1.000 de autobuze pe 111 rute, iar din 2020 intenționează să achiziționeze numai vehicule fără emisii. Mercedes‑Benz eCitaro este primul autobuz electric dezvoltat și produs în Germania. Silențios și fără emisii pe locale, modelul va ajuta la îmbunătățirea calității aerului în orașe.
Sistemul de baterii este unul modular: în standard, eCitaro vine cu patru pachete de baterii în partea din spate a autobuzului și două în plafon, dar la nevoie mai pot fi adăugate alte două sau patru pachete de baterii în plafon. Astfel, capacitatea maximă a bateriilor este de 243 kWh. eCitaro folosește două motoare electrice situate în apropierea butucilor roților spate (putere 2 x 125 kW, cuplu maxim 2 x 485 Nm).
O noutate majoră este sistemul de management al căldurii. Acesta este folosit pentru a menține temperatura de funcționare a bateriilor la 25 de grade Celsius, dar în același timp utilizează o parte din resurse pentru răcirea sau încălzirea compartimentului pentru călători. Astfel, consumul de energie necesar pentru climatizare a fost redus cu 40% față de Citaro diesel. Chiar și vara, cu aerul condiționat pornit, eCitaro ar trebui să parcurgă 150 km fără reîncărcare.
Varianta cu trei uși comandată de Hamburger Hochbahn AG are o gamă largă de echipamente opționale: faruri LED, iluminare exterioară și interioară LED, sistem de avertizare la închiderea ușilor, climatizare automată separată pentru compartimentul pasagerilor și cel al șoferului sau ESP.
Comentați?