Prin intermediul Scania Transport Laboratory, produc[torul suedez demonstrează cum emisiile de carbon pot fi reduse cu peste 95% cu ajutorul tehnologiilor deja existente în prezent.Scania a grupat o parte din logistica internă sub umbrela Scania Transport Laboratory. Operațiunile se desfășoară cu 45 de camioane și autocare, dintre care 14 autotractoare pentru transporturi pe distanțe lungi. Începând din 2018, această flotă funcționează aproape în totalitate cu carburanți neproveniți din resturi fosile sau cu sisteme hibride de propulsie, ceea ce face ca emisiile de carbon să fie reduse cu peste 95%.
Operațiunile nu pot fi desfășurate 100% în acest fel din cauza lipsei de stații de alimentare cu HVO sau biodiesel din afara Suediei, ceea ce face ca unele camioane să trebuiească să utilizeze uneori motorină.
Scania Transport Laboratory a fost fondat în 2008 ca o extensie a departamentului de Cercetare și Dezvoltare al companiei, într-un efort de a învăța și mai multe despre provocările cu care se confruntă clienții și despre cum poate fi îmbunătățită profitabilitatea acestora. După primii cinci ani, laboratorul a redus consumul de carburant cu 20% și emisiile de carbon cu 50% pe tonă transportată.
”Este o problemă simplă de a practica ceea ce predicăm. Nu le cerem clienților și industriei în general să încerce ceva ce noi nu suntem dispuși să facem”, a declarat Jan Björklund, șeful Scania Transport Laboratory.
În fiecare zi, Scania Transport Laboratory operează 14 combinații camion-remorcă între centrele de producție ale Scania din Södertälje (Suedia) și Zwolle (Olanda). Pe parcursul unui an, fiecare camion este condus pe o distanță de aproximativ 400.000 de kilometri, de peste trei ori mai mult decât distanța medie parcursă în același timp de un camion pentru transporturi internaționale. Astfel, laboratorul oferă o oportunitate unică și foarte rapidă de a testa și evalua calitatea și performanțele vehiculelor.
Comentați?