Volvo Trucks va lansa o versiune cu autonomie extinsă a camionului său electric FH Electric. Aceasta va fi capabilă să parcurgă o distanţă de până la 600 de kilometri cu o singură încărcare.
Conform oficialilor mărcii, noul model de camion electric, care ar urma să apară pe piaţă în a doua jumătate a anului 2025, se adresează clienţilor care au nevoie să transporte marfă pe distanţe lungi prin maximizarea spaţiului ocupat de baterii şi îmbunătăţirea performanţelor sistemului software al camionului.
Volvo Trucks, actor important pe piaţa camioanelor electrice, a precizat că va utiliza o nouă tehnologie care combină motorul, cutia de viteze şi puntea motoare într-o singură unitate, ceea ce reduce masa vehiculului și crește autonomia.
Jan Hjelmgren, directorul de calitate al Volvo Trucks, a declarat că firma sa a decis să îşi majoreze investiţiile în roiecte „verzi”, dar noile decizii ale politicienilor din întreaga lume vor fi cruciale pentru adoptarea pe scară largă a vehiculelor fără emisii.
„Noua navă amiral electrică va fi o completare excelentă a gamei noastre de camioane electrice și va permite transportul fără emisii pe distanțe mai lungi. Va fi o soluție excelentă pentru companiile de transport cu un kilometraj anual ridicat al camioanelor lor și cu un angajament puternic de a reduce CO2”, a declarat și Roger Alm, președintele Volvo Trucks.
Volvo Trucks consideră camioanele electrice instrumente importante pentru reducerea amprentei climatice
Piaţa de camioane grele din Europa este aşteptată să încetinească în acest an, după trei ani de cerere crescută, care anul trecut au generat cele mai mari livrări din ultimii 15 ani. În paralel, vehiculele electrice pe baterie pierd teren în Europa din cauza lipsei de consecvenţă a politicilor de mediu şi a subvenţiilor insuficiente.
„Sectorul transporturilor reprezintă 7% din emisiile globale de carbon. Camioanele electrice cu baterii sunt instrumente importante pentru reducerea amprentei climatice. Pe lângă câștigurile importante pentru mediu pe care le aduc camioanele electrice, acestea oferă șoferilor un mediu de lucru mult mai bun, cu niveluri mult mai scăzute de zgomot și vibrații”, a explicat Roger Alm.
La finele lui 2023, camioanele electrice erau semnificativ mai scumpe decât cele cu motoare alimentate cu motorină, preţurile variind între 250.000 şi 400.000 de euro.
Luna trecută, Volvo Trucks a anunţat că a ales oraşul Monterrey din Mexic drept locaţie pentru noua sa uzină de camioane, în valoare de 700 milioane de dolari, care ar urma să înceapă producţia în 2026. Viitoarea uzină va juca un rol crucial în susţinerea strategiei de creştere a Volvo Trucks în America de Nord, prin furnizarea capacităţilor industriale necesare pentru a răspunde la cererea crescută.
Comentați?