volvo trucks
Home Camioane Volvo începe să vândă camioane electrice în 2019
CamioaneTehnologie

Volvo începe să vândă camioane electrice în 2019

44
Volvo Trucks a anunțat că începând din anul 2019 va începe să comercializeze în Europa camioane electrice pentru distribuție urbană. Primele unități vor fi puse în operare de anumiți clienți selectați încă din acest an.

Autocamioanele electrice reduc considerabil poluarea fonică și emisiile de gaze de eșapament și deschid calea către noi modalități de gestionare a logisticii. În plus se va pune accentul pe livrări în timpul nopții și mai puține camioane trebuie să-și dispute spațiul șoselelor în orele de vârf.
”Electromobilitatea este în deplină concordanță cu angajamentul asumat de Volvo Trucks pe termen lung pentru dezvoltarea urbană durabilă și pentru emisii zero. Prin utilizarea de camioane cu motoare electrice pentru transportul de mărfuri în zonele urbane, răspundem simultan mai multor provocări. Fără poluare fonică perturbatoare și gaze de eșapament, va fi posibil să ne desfășurăm activitatea în zone urbane mai sensibile. Transportul se poate face, de asemenea, în intervale de timp mai puțin aglomerate, de exemplu, seara târziu și noaptea. Acest lucru va reduce congestionarea de pe șosele în timpul zilei, permițând ca atât rețeaua de drumuri, cât și vehiculele să fie utilizate mult mai eficient decât în prezent”, spune Claes Nilsson, președintele Volvo Trucks.

Un proiect recent, Off Peak City Distribution (Distribuția urbană a traficului în afara orelor de vârf), realizat de municipalitatea din Stockholm (Suedia) și de Institutul Regal de Tehnologie (KTH), a studiat efectele transportului de mărfuri pe timp de noapte în centrul orașului Stockholm. Deoarece autocamioanele au evitat să opereze în cursul traficului aglomerat, sarcinile de transport au fost efectuate în doar o treime din timpul necesar în mod normal.

Pentru a îmbunătăți calitatea vieții în mediul urban, trebuie adoptate soluții mai sustenabile de transport. Cu o logistică bine dezvoltată și printr-o utilizare mai eficientă a drumurilor seara și în timpul nopții, este posibil ca multe vehicule de mici dimensiuni să fie înlocuite cu vehicule mai puține, dar de dimensiuni mai mari, contribuind astfel la reducerea emisiilor și la decongestionarea traficului. Un autocamion de distribuție are o capacitate de încărcare de zece ori mai mare decât o autoutilitară obișnuită. În cazul în care mai multe sarcini de transport ar putea fi efectuate în timpul orelor când pe drum sunt mai puțini oameni, acest lucru va reduce în mod semnificativ și riscul de accidente.

„Credem în electrificarea completă a distribuției urbane, ca un prim pas care trebuie făcut. În orice caz, avem în vedere electrificarea și pentru alte aplicații de transport. Acesta este doar începutul”, conchide Claes Nilsson.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...

CamioaneNoutati

Noua gamă Ford Trucks F-LINE se prezintă în cadrul unei caravane naționale

AIC Trucks anunță lansarea în România a noii game de camioane F-LINE,...