Un proiect recent, Off Peak City Distribution (Distribuția urbană a traficului în afara orelor de vârf), realizat de municipalitatea din Stockholm (Suedia) și de Institutul Regal de Tehnologie (KTH), a studiat efectele transportului de mărfuri pe timp de noapte în centrul orașului Stockholm. Deoarece autocamioanele au evitat să opereze în cursul traficului aglomerat, sarcinile de transport au fost efectuate în doar o treime din timpul necesar în mod normal.
Pentru a îmbunătăți calitatea vieții în mediul urban, trebuie adoptate soluții mai sustenabile de transport. Cu o logistică bine dezvoltată și printr-o utilizare mai eficientă a drumurilor seara și în timpul nopții, este posibil ca multe vehicule de mici dimensiuni să fie înlocuite cu vehicule mai puține, dar de dimensiuni mai mari, contribuind astfel la reducerea emisiilor și la decongestionarea traficului. Un autocamion de distribuție are o capacitate de încărcare de zece ori mai mare decât o autoutilitară obișnuită. În cazul în care mai multe sarcini de transport ar putea fi efectuate în timpul orelor când pe drum sunt mai puțini oameni, acest lucru va reduce în mod semnificativ și riscul de accidente.
„Credem în electrificarea completă a distribuției urbane, ca un prim pas care trebuie făcut. În orice caz, avem în vedere electrificarea și pentru alte aplicații de transport. Acesta este doar începutul”, conchide Claes Nilsson.
Comentați?