Volvo FMX la 10 ani, aniversare cu model nou
Home Camioane Volvo FMX la 10 ani, aniversare cu model nou
CamioaneVehicule speciale

Volvo FMX la 10 ani, aniversare cu model nou

81

Volvo Trucks celebrează 10 ani de prezență în industria de construcții, cu modelul specializat FMX. Aniversarea coincide cu lansarea vânzărilor pentru noul FMX, cel mai dur camion de construcții din istoria Volvo.În urmă cu 10 ani, Volvo a introdus primul FMX, un camion dezvoltat special pentru industria de construcții. Acum, a treia versiune Volvo FMX vine cu o cabină complet nouă, sarcini utile mai mari și sisteme inovatoare de siguranță. Modelul este proiectat pentru viitoarele sisteme de propulsie electrică și este certificat pentru alimentarea cu carburantul alternativ HVO.

”Noul Volvo FMX este proiectat pentru a livra o combinație superioară între agilitate și durabilitate. În afară de designul robust, noua cabină cu montanți A verticali oferă mai mult spațiu și o vizibilitate îmbunătățită. Și accesul în cabină este mai ușor”, a declarat Helena Alsiö, vicepreședinte pentru linia de produse FM și FMX la Volvo Trucks.

Control mai simplu al tracțiunii

Cu noul Volvo FMX este mai ușor să treci de la blocarea diferențialului dintre axe la o blocare totală a diferențialelor și înapoi. Prin rotirea noului buton pentru controlul tracțiunii, șoferul îi poate spune camionului să sincronizeze viteza roților înainte de a angaja blocarea tuturor diferențialelor. Șoferul primește un feedback clar și instant pe noul panou de instrumente complet digital, care monitorizează în timp real starea diferențialelor blocabile.

Schimbarea direcției în timpul mersului

La viteze mai mici de 15 km/h, noul Volvo FMX permite schimbare direcției din mers. După trecerea selectorului I-Shift din Drive în Reverse, șoferul poate frâna utilizând pedala de accelerație. Cât de repede se produce schimbarea direcției depinde doar de cât de tare este apăsată pedala de accelerație. ”Opțiunea de schimbare a direcției din mers este foarte utilă, în special în combinație cu Volvo Dynamic Steering, la manevrele efectuate la viteze mici, în spații înguste”, explică Helena Alsiö.

Șofat precis și fără efort

Sistemul Volvo Dynamic Steering, introdus în 2013, este o inovație tehnică patentată ce permite șoferului să conducă un camion cu efort minim. El combină servodirecția hidraulică cu un motor electric controlat electronic montat pe coloana de direcție.

”Volvo Dynamic Steering este perfect pentru un camion de construcții. La viteze mici, manevrele sunt precise și fără efort, eliminând oboseala brațelor și umerilor șoferilor. Sistemul îmbunătățește siguranța și reduce riscul apariției bolilor profesionale”, spune Helena Alsiö.

MTMA de până la 150 de tone

Noul FMX dispune de cea mai grea noutate din gama de șasiuri Volvo: o punte tandem de 38 de tone care permite o masă maximă permisă în combinație de până la 150 de tone. În plus, puntea față a fost actualizată pentru a suporta sarcini de până la 10 tone (20 de tone pentru punți față duble) în teren foarte greu. De asemenea, la versiunile cu punte spate directoare a fost crescut unghiul de viraj, rezultând o manevrabilitate mai bună și o uzură mai mică a anvelopelor.Toate acest îmbunătățiri cresc productivitatea și eficiența costurilor în aplicațiile de construcții.

Transmisie I-Shift pentru încărcături grele

Versiunea pentru construcții ale transmisiei Volvo I-Shift îi permite noului FMX să abordeze terenuri mai grele și pante mai abrupte cu un nivel înalt de productivitate și confort pentru șofer. În 2016, Volvo Trucks a introdus transmisia I-Shift cu trepte de forță, care îi permite camionului să plece de pe loc cu încărcături de până la 325 de tone. Transmisia permite și manevre la viteze foarte mici, de până la 0,5 km/h.

Plus de siguranță

Noua cabină a lui Volvo FMX vine cu un număr de îmbunătățiri legate de vizibilitate, inclusiv geamuri mai mari, o linie a ușii mai coborâtă și noi oglinzi retrovizoare. Vizibilitatea poate fi îmbunătățită suplimentar prin adăugarea unei camere video pe partea pasagerului, ale cărei imagini sunt prezentate pe ecranul de 9 inci din centrul bordului. Ecranul poate fi folosit pentru a afișa imagini de la până la 8 camere, dintre care maxim 4 simultan.

Alte sisteme care îmbunătățesc siguranța sunt downhill cruise control, care setează o viteză maximă pentru a preveni accelerările nedorite la coborâri.

Sistemul Electronically Controlled Brake System (EBS), precondiție pentru sistemele Collision Warning cu Emergency Brake și Electronic Stability Control, este acum o dotare standard a noului Volvo FMX. Volvo Dynamic Steering, cu funcțiile Lane Keeping Assist și Stability Assist, este disponibil opțional.

Noul sistem de recunoaștere a indicatoarelor rutiere afișează în panoul de instrumente limitele de viteză, restricțiile de depășire sau tipul drumului.

Pentru aplicațiile foarte grele, precum cele din minerit, Volvo FMX poate fi comandat opțional cu o trapă pentru plafon din oțel, cu mâner de urgență.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...

CamioaneNoutati

Noua gamă Ford Trucks F-LINE se prezintă în cadrul unei caravane naționale

AIC Trucks anunță lansarea în România a noii game de camioane F-LINE,...