De ce scade potențialul biodieselului pentru camioane?
Home Camioane De ce scade potențialul biodieselului pentru camioane?
CamioaneTehnologie

De ce scade potențialul biodieselului pentru camioane?

70

Există tendințe clare, de ordin politic și tehnologic, care sugerează că potențialul biodieselului ca o alternativă majoră la alimentarea cu motorină pentru camioane ar putea fi limitat. Iată câteva motive pentru care șansele biodieselului scad.Biocarburanții sunt produși utilizând reacții chimice și căldură pentru a separa anumite materii prime, precum amidonuri, zaharuri și alte molecule. termenul de biocarburant include prima și a doua generație de biodiesel, care se disting prin procesele de producție și tipul de materie primă necesar.

Prima generație de biodiesel este produsă printr-un proces denumit esterificare a unor culturi comestibile, cum ar fi uleiurile de rapiță, palmier și alte uleiuri vegetale. A doua generație de biodiesel este cunoscută și sub numele de Hydrotreated Vegetable Oil (HVO), produsă printr-un proces de hidrogenare. HVO este un carburant mult mai flexibil, putând fi produs din culturi comestibile, dar și din resturi animale de slabă calitate și ulei de gătit, sau din surse regenerabile precum alge, paie și ciuperci.

Folosit drept carburant, biodieselul are multe avantaje. materia primă este ieftină, procesul de producție este relativ simplu și emisiile de CO2 prin combustie sunt semnificativ mai mici. Potențialul biodieselului pentru camioane este ridicat și de posibilitatea de a fi folosit de actualele benzinării și motoare cu modificări minime și chiar amestecat cu motorina.

Totuși, probabilitatea ca biodieselul să devină o alternativă majoră pentru camioane pare din ce în ce mai mică. Primul motiv este eficiența. Biodieselul are o putere energetică mai mică (cu aproximativ 10% față de motorină), astfel încât consumul de biocarburant este mai mare. De asemenea, biodieselul are anumite probleme în condiții de iarnă, deoarece se solidifică la temperaturi mult mai înalte decât motorina. Utilizarea biodieselului ar putea și probleme operaționale, precum înfundarea injectoarelor.

Alte probleme sunt cele legate de sustenabilitate. Criticii primei generații de biocarburanți spun că producția materiilor prima duce la defrișări și la creșterea prețului produselor agricole. Astfel, UE a ales să elimine biocarburanții produși din culturi comestibile din recomandările pentru carburanți din surse regenerabile.

Susținătorii biodieselului s-au concentrat apoi pe producția de HVO din resturi organice. Acesta are o calitate mai bună, iar producția va crește cu aproape 90% în următorii 3 ani. HVO are foarte multe avantaje, dar este în continuare foarte scump de produs în marea parte a globului. Astfel, în ciuda investițiilor în creștere, HVO este greu de produs la scară largă. Astfel, cea mai bună utilizare a biodieselului de prima și a doua generație este în amestecuri cu motorina.

Deși biodieselul nu poate fi un răspuns imediat pentru un viitor fără carbon, el poate complet alte tehnologii, precum LNG sau electromobilitate.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...

CamioaneNoutati

Noua gamă Ford Trucks F-LINE se prezintă în cadrul unei caravane naționale

AIC Trucks anunță lansarea în România a noii game de camioane F-LINE,...