UNTRR 4 scenarii posibile pentru viitorul industriei de transport rutier
Home Transportatori UNTRR: Transporturile, primul pas spre Europa cu două viteze
Transportatori

UNTRR: Transporturile, primul pas spre Europa cu două viteze

52

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) atenționează că adoptarea Pachetului Mobilitate 1 în forma actuală va legaliza conceptul de Europa cu două viteze, iar prin aceste măsuri restrictive, Uniunea Europeană (UE) este auto-condamnată la reducerea competitivității în context global.UNTRR este de părere că legalizarea segregării economice în UE a început cu Pachetul Mobilitate 1 și cel mai probabil va continua și în alte domenii și industrii.

Prin măsurile extrem de restrictive adoptate în 11.12.2019, precum obligația întoarcerii camionului acasă la 8 săptămâni, introducerea unei perioade de restricționare a cabotajului (cooling off) de 4 zile și aplicarea forțată a Regulamentului Roma I firmelor de transport rutier, România, Bulgaria și Lituania vor fi cele mai afectate de prevederile aprobate în Pachetul Mobilitate 1, eliminând transportatorii din aceste țări din piața europeană de transport rutier și astfel împing firmele și șoferii să migreze în vest.

Cele 3 dosare cuprinse în Pachetul Mobilitate 1 au fost realizate pe fondul protecționismului în creștere al Statelor Membre din Vestul UE reunite în cadrul Alianței Rutiere, iar transportatorii români și est-europeni vor fi cei mai afectați de măsurile propuse, care vor conduce la o creștere semnificativă a costurilor lor de operare și la restricționarea transporturilor rutiere internaționale operate de aceștia în cadrul UE.

UNTRR: Transporturile, primul pas spre Europa cu două viteze

Reamintim că Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană pe 31.05.2017 și cuprinde 8 propuneri importante de modificare a legislației europene în domeniul transporturilor rutiere, dintre care 3 dosare vitale pentru viitorul transportatorilor români în UE:

– propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere,

– propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști,

– propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă.

După aproape 2 ani de dezbateri și negocieri extrem de dificile, în data de 03.12.2018 Consiliul Miniștrilor de Transport din UE a adoptat poziția sa (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, iar în data de 04.04.2019 Parlamentul European (PE) a adoptat rapoartele la prima lectură privind propunerile Comisiei Europene cuprinse în Pachetul Mobilitate 1.

Noul Parlament European, constituit în data de 02.07.2019, a demarat la 3 octombrie 2019 trialogul privind Pachetul Mobilitate 1. Noua Comisie Europeană și-a început mandatul la 1 decembrie 2019.

În data de 11.12.2019, Președinția Finlandeză a Consiliului de Transport UE, Parlamentul European și Comisia Europeană au ajuns la un acord privind Pachetul Mobilitate 1. Conform UNTRR, aceste prevederi elimină transportatorii români din piața europeană de transport rutier și împing firmele și șoferii români să migreze în vest.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

FeroviarTransportatori

Restricții de viteză la trenuri

Din cauza caniculei și disconfortului termic accentuat ce se înregistrează pe toate...

AerianTransportatori

Low-costul bate companiile de linie

Deși blamate de cele mai multe ori, companiile low-cost din Europa transportă...

AerianTransportatori

Comisia Europeană a aprobat astăzi ajutorul de restructurare TAROM

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat că TAROM a primit undă verde...

AerianTransportatori

Românii vor avea zboruri directe către Canada

Românii care doresc să călătorească în America de Nord vor beneficia de...