Studiu MAN DB Schenker plutoane de camioane
Home Noutati Pachetul Mobilitate 1 a fost adoptat
NoutatiTransportatori

Pachetul Mobilitate 1 a fost adoptat

11

Consiliul de Transport al UE, Parlamentul European și Comisia Europeană au ajuns astăzi la un acord privind Pachetul Mobilitate 1, adoptat în cadrul celui de-al patrulea trialog.

Potrivit surselor UNTRR, s-au adoptat următoarele măsuri:
– camioanele trebuie să revină în țara de reședință la cel mult 8 săptămâni
– cabotaj 3 operațiuni în 7 zile cu 4 zile perioadă de ”răcire” (nerespectarea atrage afectarea bunei reputații)
– se lasă posibilitatea statelor membre să aplice reguli la cabotaj pentru transportul combinat, fără să fie obligatoriu
– timpii de conducere și de odihnă rămân nemodificați la operațiunile de transport intern de marfă și persoane și la operațiunile de transport internațional pe cont propriu
– timpii de conducere pentru operațiunile de transport internațional de marfă: se permit 2 perioade de repaus săptămânal reduse consecutive, dar șoferul trebuie să poată veni acasă, dacă vrea, la 4 săptămâni
– Roma I aplicat în mod sofisticat: dacă după un an de activitate peste 10% din angajați au contracte de muncă guvernate de legile altor state decât statul de stabilire al firmei, atunci firma trebuie să raporteze acest lucru autorităților competente și va fi considerată cu risc sporit
– tahografe pentru vehiculele sub 3,5 t în transport internațional, cu perioadă de tranziție după publicare
– exceptare de la aplicarea directivei detașării pentru transport bilateral și tranzit și doar pentru câte o operațiune de cross-trade legată de fiecare sens dintr-un transport bilateral.

Finalizarea procedurii administrative poate dura minim 6 luni înainte de publicarea în Jurnalul Oficial al UE și apoi implementarea ar trebui să se producă la 2 ani de la publicare.

”Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România își exprimă profunda îngrijorare cu privire la rezultatul inacceptabil al acestui trialog, care a condus la adoptarea unor măsuri extrem de nefavorabile pentru România, inspirate de legislația protecționistă promovată de Statele Vestice membre ale Alianței Rutiere, având ca scop restricționarea accesului transportatorilor români și estici pe piața europeană de transport rutier”, se arată într-un comunicat al UNTRR.

UNTRR solicită Guvernului României și Eurodeputaților români să se opună acestui Acord privind Pachetul Mobilitate 1 în cadrul votului final al Consiliului, respectiv al Parlamentului European. ”Solicităm autorităților române să conteste Pachetul Mobilitate 1, adoptat la finalul trialogului de astăzi la Curtea Europeană de Justiție”, mai spun reprezentanții transportatorilor.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Noutati

Rama Giurgiu, pentru linia de metrou M5, e în București

Primul tren nou de metrou de la Alstom, rama ,,Giurgiu”, a ajuns...

AerianTransportatori

Românii vor avea zboruri directe către Canada

Românii care doresc să călătorească în America de Nord vor beneficia de...

Noutati

Conti Eco Gen 5, noua gamă de anvelope pentru camion de la Continental

Continental a prezentat linia de anvelope Conti Eco de a cincea generație...

Noutati

Obiective mai stricte de emisii de CO2 pentru camioane și autobuze

Parlamentul European a adoptat noi măsuri – deja convenite cu Consiliul –...