Înmatriculări de camioane grele în Europa: Scădere de 60% în aprilie regulile de cabotaj
Home Noutati UNTRR solicită acțiuni pentru anularea Regulamentului 2020/1054
NoutatiTransportatori

UNTRR solicită acțiuni pentru anularea Regulamentului 2020/1054

73

În ziua în care au intrat în vigoare noile reguli privind perioadele de condus și de odihnă, UNTRR a solicitat Ministerului Transporturilor să acționeze la Curtea Europeană de Justiție pentru suspendarea aplicării Regulamentului 2020/1054 și anularea acestuia.Potrivit UNTRR, noul regulament intră în vigoare într-o perioadă în care țările UE sunt grav afectate de pandemia de COVID-19, obligând șoferii să se cazeze la hotel pentru efectuarea repausului de 45 ore, în condițiile în care infrastructura europeană duce lipsă acută de locuri de parcare securizate și de locuri de cazare adecvate șoferilor profesioniști.

”Obligația șoferilor de a se caza la hotel pentru efectuarea pauzelor de 45 de ore o dată la două săptămâni este o măsură care contestă dreptul șoferilor de a fi protejați sanitar prin expunerea la infectarea cu Covid-19. Până la încheierea pandemiei, această măsură ar trebui să fie suspendată sau lăsată la opțiunea șoferilor”, se arată într-un comunicat al UNTRR.

UNTRR a solicitat, încă de la publicarea Regulamentului (UE) 2020/1054, clarificări de la Ministerul Transporturilor și Comisia Europeană privind ”locul de reședință” și confirmarea faptului că întoarcerea acasă a șoferilor poate fi organizată în centrele logistice închiriate sau deținute de firmele românești de transport în Europa de Vest, confirmarea libertății conducătorilor auto să aleagă unde își petrec perioada de repaus, respectiv a libertății șoferilor români de a alege dacă se întorc acasă și clarificarea modalității în care aceasta trebuie să fie documentată de firme și de șoferi în cazul unui control sau stabilirea unei proceduri corecte și armonizate de controlare a respectării interdicției de efectuare a repausului săptămânal normal de peste 45 h în cabină care să fie respectată în toate Statele Membre.

”Această prevedere de a obliga șoferii unde să își petreacă perioada de odihnă reprezintă o încălcare flagrantă a drepturilor omului de a alege unde și cum să își petreacă timpul liber din viața lui! Aplicarea acestei prevederi trebuie imediat suspendată și apoi anulată!”, mai spune UNTRR.

Până la această dată, nici CE și nici MTIC nu au transmis nicio clarificare. În data de 18 august 2020, MTIC a publicat pe transparență decizională Proiectul de ORDONANŢĂ DE URGENȚĂ pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto și utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora.

UNTRR solicită anularea Regulamentului 2020/1054

Referitor la textul proiectului, cu toate că MTIC nu a răspuns UNTRR și nu a clarificat care sunt documentele care atestă îndeplinirea obligațiilor prevăzute în Regulamentul (UE) 2020/1054, firmele sunt sancționate dacă ”nu respectă obligația de a păstra la sediu documentele care atestă îndeplinirea obligației de a organiza activitatea conducătorilor auto în condițiile prevăzute la art. 8a din Regulamentul CE nr. 561/2006, pentru a le prezenta la cererea personalului de control autorizat și dacă nu respectă obligația de a organiza activitatea conducătorilor auto în condițiile prevăzute la art. 8a din Regulamentul CE nr. 561/2006”.

UNTRR avertizează că Pachetul Mobilitate 1 va avea un efect negativ puternic asupra transportatorilor români. Astfel, în următorii 2 ani, România ar urma să piardă peste 5% din PIB datorită migrării activității de transport rutier internațional, inclusiv a personalului direct implicat și a familiilor. UNTRR avertizează că jumătate din firmele care operează transport rutier internațional vor părăsi România înainte de 18 luni, termenul de intrare în vigoare al tuturor prevederilor Pachetului Mobilitate 1.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

Noutati

IVECO și CNR confirmă eficiența bio-CNG-ului pentru decarbonizarea transporturilor

IVECO, lider în propulsia alternativă, promovează un studiu realizat de Institutul de...

AerianNoutatiTransportatori

TAROM continuă tradiția de a transporta Echipa Olimpică a României

În calitate de partener oficial al Comitetului Olimpic și Sportiv Român (COSR),...

NoutatiServicii

DKV Mobility oferă acces la prima rețea de stații de alimentare cu CNG din România

DKV Mobility, furnizor european de top de servicii și soluții de plată...