Două camioane Mercedes-Benz Unimog sunt folosite pentru a tracta metrourile care rămân în pană pe noua linie din Amsterdam.Noua linie de metrou din Amsterdam are 9,7 km, dintre care 7,1 km în subteran. Dacă un tren se defectează, el trebuie tractat rapid. Aici intervin două camioane Unimog adaptate pentru mers pe calea ferată.
Lucrând în tandem, cele două vehicule sunt suficient de puternice pentru a tracta chiar și cel mai greu tren de metrou, care are 200 de tone, pe un tunel care are o înclinație de până la 4%.
Operarea in tandem a devenit posibilă după ce compania de transport GVB din Amsterdam a primit al doilea Unimog. La fel ca primul, livrat în 2017, este tot un model U 423, cu motor de 231 CP și 900 Nm. Pentru a duce această putere la șină, vehiculul este echipat cu un ambreiaj cu convertizor de cuplu. Sistemul de ghidare pe șină și cel de operare în tandem sunt furnizate de compania Zagro din Bad Rappenau.
Noul Unimog U 423 are o suprastructură tip box și un echipament hidraulic de adaptare la calea ferată. Acesta este folosit de GVB Amsterdam pentru o gamă largă de operațiuni de întreținere. Camionul Unimog achiziționat în 2017 este tot un model U 423, dar echipat cu macara, fiind folosit pentru ridicări.
GVB, compania de transport public din Amsterdam, operează metrouri, tramvaie, autobuze și feriboturi urbane. Compania transportă anual 227 de milioane de pasageri. Cu aproximativ 5.000 de angajați, GVB este unul dintre cei mai mari angajatori din Amsterdam.
Comentați?