Parlamentul European și Consiliul Europei au ajuns ieri la un acord provizoriu pentru primul Regulament UE privind standarde mai stricte pentru emisiile camioanelor.Potrivit acestui acord, emisiile de CO2 ale camioanelor noi ar trebui reduse cu 30% în 2030 față de nivelul din 2019. Va exista și un obiectiv intermediar, de reducere cu 15% până în 2025. Traficul rutier greu este responsabil pentru aproape 5% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră din UE.
Noua legislație va ajuta statele membre ale UE să își stabilească obiectivele privind emisiile și nivelul stimulentelor pentru achiziționarea de camioane ecologice, să promoveze soluțiile de mobilitate curată și să consolideze concurența în industrie, dar în același timp să diminueze costurile cu carburantul pentru operatorii de transport și să contribuie la o calitate mai bună a aerului.
”Odată stabilite primele standarde din UE pentru emisiile camioanelor, completăm cadrul legal pentru atingerea obiectivului european de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu cel puțin 40% până în 2030. Parlamentul European și Consiliul au ajuns la un acord ambițios și echilibrat. Pentru industrie este o oportunitate de a îmbrățișa inovația spre mobilitatea fără emisii”, a declarat Miguel Arias Canete, Comisar UE pentru Acțiuni Climatice și Energie.
Scăderea emisiilor din transportul rutier este o parte importantă în eforturile UE de a reduce emisiilor de gaze cu efect de seră cu cel puțin 40% până în 2030, comparat cu nivelurile din 1990.
După acordul politic provizoriu, textul Regulamentului trebuie să fie aprobat formal de Parlamentul European și de Consiliul. Odată validat de cele două foruri legislative, Regulamentul va fi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii și va deveni obligatoriu cu termen imediat.
Comentați?