Home Noutati Producătorii de camioane solicită decizii urgente și rezonabile pentru standardele emisiilor de CO2
Noutati

Producătorii de camioane solicită decizii urgente și rezonabile pentru standardele emisiilor de CO2

88

Liderii industriei de camioane din Europa le cer statelor membre UE să acționeze rapid pentru luarea unei decizii privind legislația legată de primele standarde cu privire la emisiile de CO2 ale vehiculelor grele.

În luna mai, Comisia Europeană a propus obiective pentru emisiile de CO2 ale camioanelor în 2025 și 2030, cu o revizuire intermediară în 2022. Propunerea se află acum în mâinile Parlamentului European și Consiliului Europei

”Cum Parlamentul European își termină mandatul anul viitor, îndemnăm europarlamentarii și miniștrii de resort să vină cu o decizie politică rapidă și o soluție rezonabilă care poate fi implementată într-o manieră oportună. Altfel riscăm întârzieri majore în introducerea noilor obiective privind emisiile de CO2, în detrimentul mediului și al viabilității legislației”, a declarat Joachim Drees, CEO al MAN Truck & Bus și președinte al Boardului de Vehicule Comerciale al Asociației Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA).

ACEA susține abordarea în două faze propusă de noua legislație. Având în vedere starea pieței de camioane și a tehnologiei actuale, producătorii cred că o reducere cu 7% a emisiilor de CO2 până în 2025 și una de 16% până în 2030 sunt obiective ambițioase, dar realizabile. ACEA este de acord și cu revizuirea intermediară, în care obiectivul din 2030 ar putea fi urcat sau coborât pentru a reflecta realitățile pieței.

Revizuirea ar trebui să ia în calcul și disponibilitatea infrastructurii de realimentare și reîncărcare pentru camioanele cu surse alternative de propulsie, inclusiv de-a lungul autostrăzilor, precum și succesul de piață al acestor modele. În acest domeniu provocările sunt foarte diferite decât în cazul autoturismelor, mai ales în ce privește transportul pe distanțe lungi.

Având în vedere ciclurile lungi de producție, dezvoltarea camioanelor care vor fi livrate clienților în 2025 are loc chiar în acest moment. Pentru a îndeplini obiectivele din 2025, producătorii trebuie să integreze noile tehnologii în camioane care sunt deja în faza de dezvoltare, chiar dacă acest lucru nu a fost planificat inițial.

”Din perspectivă industrială, este o provocare majoră. Cu toate acestea, putem îndeplini în 2025 obiective realiste. le cerem politicienilor să acționeze rapid, dar și să asigure o legislație robustă și rezonabilă”, a mai spus Drees cu ocazia Salonului IAA 2018 de la Hanovra.

Viitoarele standarde privind emisiile de CO2 pentru camioane vor fi discutate de miniștrii de mediu din UE la întâlnirea din 9 octombrie. Voturile Parlamentului European în acest dosar va avea loc tot luna viitoare.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Noutati

Tazz va fi achiziționat de gigantul finlandez Wolf

Platforma de livrare Tazz, parte a grupului eMAG, a fost cumpărată de...

NoutatiServicii

DKV Mobility își extinde rețeaua de încărcare pentru vehicule electrice cu peste 550 de puncte de încărcare în Spania

DKV Mobility, unul dintre principalii furnizori internaționali de servicii de mobilitate, a...

CamioaneNoutati

Daimler Truck a demonstrat la IAA că și camioanele pe hidrogen sunt o opțiune

Daimler Truck a expus la IAA Transportation nu numai camioane pur electrice...