Transportatorii, prin intermediul UNTRR, solicită Guvernului României și autorităților franceze și europene protejarea șoferilor și vehiculelor care transportă mărfuri între UE și Regatul Unit. Demersul apare după ce un șofer român a fost ucis într-o parcare din Franța de hoții care încercau să-i fure marfa din tir.
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului României, Ambasadei României în Franța și Ambasadei Franței în România intervenția pe lângă autoritățile franceze și europene pentru a-i apăra pe transportatorii rutieri de atacurile din parcări și din zona portului Calais.
Transportatorilor români spun că ieșirea Regatului Unit din Uniunea Europeană a dus la scăderea numărului de camioane care operează pe relația cu Marea Britanie. În timp ce numărul de imigranți a continuat să crească. Astfel, camioanele au devenit o țintă sigură pentru furturi în special în zona Canalului Mânecii.
Transportatorii: ”Situația este total pierdută de sub control”
„În ultima perioadă, situația este total pierdută de sub control. Autoritățile nu se implică în prevenție, doar amendează transportatorii rutieri atunci când găsesc imigranți care se ascund în camioane. Deși camioanele sunt dotate cu lacăte speciale și șoferii sunt instruiți, imigranții tot găsesc modalități de a se urca în vehicule. Iar dacă sunt descoperiți, uneori aceștia recurg la violență, astfel că viața șoferilor este în pericol”, precizează un comunicat al UNTRR.
”În ciuda faptului că schema de acreditare privind prevenirea migrației ilegale, implementată de autoritățile din Regatul Unit, este benefică sectorului de transport rutier, iar firmele de transport rutier investesc în sisteme eficiente pentru a reduce intrarea pe teritoriul Marii Britanii a imigranților clandestini, totuși există situații în care șoferi onești sunt amendați dacă sunt descoperiți imigranți clandestini în camion”, se arată în comunicat.
Un studiu realizat de Comisia Europeană arată că în UE există un deficit de 100.000 de spații de parcare pentru camioane. Iar din cele existente (300.000), mai puțin de 3% sunt etichetate și certificate drept sigure.
Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) estimează că la nivel european pierderile anuale cauzate de furturile de mărfuri se ridică la 7 miliarde de euro. Conform IRU, 75% din astfel de incidente au loc în parcări.
Comentați?